I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av rasmust5r
Hej.

Är helt ny här och tänkte kolla om någon kan hjälpa mig.

Har en t5r som är chippad, öppet luftfilter samt 3" system hela vägen.

Nu till mig fråga: Vad är nästa steg man kan göra?
Byta turbo? isf, till vilken?

Tack på förhand

Mvh/ Rasmus
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Ska du vidare uppåt i effektväg så blir det att öppna lädret rejält: Turbo och spridare till att börja med begränsar effekten. Vad man bör byta till beror på vad man siktar på i effektväg. Byta grenrör är helt klart vettigt, och även bränslepump till en större.

Och när man kommit så långt så börjar det bli dags att byta koppling, vevstakar, intercooler... Exakt vad som ska göras beror på måleffekt, krav på körbarhet och plånbok.

Jag skulle om jag varit du funderat mer på hur mycket mer effekt du vill få ut i första hand, och sen titta på vad det behövs för delar och till sist så är det dags att börja fundera på det ekonomiska. Fart kostar pengar, så hur fort har du råd att åka?
av Vovlo_Henrik
Tänk igenom vad du vill uppnå för effekt innan du handlar delar, inte kul att står där med för klena delar om du ändrar dig och vill ha mer effekt :-)-)
Elfel 855 -96

Inte många svar. Så kommer med svar p&[…]

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]