Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kottox
Har köpt en helt original v70n -01 13400mil mintcondition. Ser ju direkt att det behövs en liten vinge där bak...
Märkte oxå när jag körde i blött väglag att bakåtsikten blir ju helt kass rätt snart pga att vatten o skit bara flödar bak på rutan... Blir det nån skillnad om man sätter dit en vinge förutom bättre "look"? Har ju redan högt placerat bromsljus,ska jag köpa vinge med ett nytt bromsljus då? Var kan man köpa o var lackar man o var monterar man? Det där var nog världsrekord i antal frågor .. :lol:
Tacksam för vägledning...
Kottox.
Vingen köper du på din volvo återförsäljare och då får du den lackad. Montera kan du faktiskt göra själv du får monteringsanvisning och borrmallar till, inga speciella verktyg behövs än det man brukar ha hemma. Du kopplar ur bromsljuset mitten bak, tar bort det och kopplar kabeln från vingens bromsljus på samma sladd.
Ok. Låter dyrt? Volvo har ju för vana att ta betalt.. Lackad o klar eller? Vet du om det blir nån skillnad på skitig bakruta eller får man fortsätta o mala på med torkarn så det bara dånar?
Just nu har jag min vinge på lackering, märker ingen skillnad faktiskt, kanske till och med att med vinge så skiter bakrutan ner sig mera........jag är inte ens säker på att jag monterar den igen :-O)
av 9070
BORTTAGEN TEXT EFTERSOM VINGEN INTE FINNS KVAR LÄNGRE

9070
Senast redigerad av 1 9070, redigerad totalt 0 gånger.
Jag kör med den vingen också, betydligt snyggare än original! dessutom så håller den bakrutan nästan ren från snö och regn! :-)-)
9070 skrev:Kottox, vad har du för färg på bilen? Har nämligen en helt nylackad V70N vinge hemma, med bromsljus. Har ingen användning av den då jag satt på en annan vinge på bilen. Har du tur så är det rätt färg och jag lovar dig att du får den för en billigare peng än vad du hade fått betala hos Volvo

9070
Jag vet inte färgkoden men den är typ vinröd metallic. Om det säger dig nåt?

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]