Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Carina
Hej!
Jag trodde jag löst mitt problem med ojämn tomgång när motorn är varm genom att byta ut kamaxelgivare som den visade felkod på.
Den går fortfarande som en potta skit och bara lägger av under körning...inte behöver jag köra långt heller.
Har idag bytt stift,rotor,fördelarlock...glömde att handla nya kablar med, men får försöka hinna det i veckan :oops:

Nu fick jag felkod: 1-2-2 Lufttempgivarsignal felaktig eller är felaktig
Min fråga nu då för att komma till saken är: Är det den lilla kontakten som sitter på slangen som går in i luftburken????

Tack så länge!!!
av *pettson*
tja.. eller så tar man bort felkoden och ser om den återkommer (men du kanske är säker på att koden är äkta?. Återkommer den så är det till att rycka ur den gamla trycka i en ny och köra igen.
Användarvisningsbild
av Carina
Ja du det verkar som den är det :roll:

Hade loss batteriet iom att jag bytte stiften,rotorn och locket igår.
Innan det fanns den inte...felkoden alltså :)

Men jag skulle ju kunna "nolla" den igen och se om den återommer....
Tack så länge Pettsson för din hjälp!!!!

Jag återkommer :-)-)
Användarvisningsbild
av Carina
Felkoden återkommer 1-2-2 i sockel 2
När jag nu har letat runt efter ny del finns dessa små "kontakter" i pris mellan 200-1200 kronor!!! (?)
Hur 17 kan det skilja så jjäkla mycket i pris på dom?????? Eller är det kanske jag som tittar på fel prylar?
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=17461422

Jäkligt jobbigt att vara utan bil iallafall :roll:
av *pettson*
Temperatursensorn för insugsluft kostar 171kr splitt ny på mekonomen . Finns ingen anledning att köpa begagnat till överpriser..

Artikelnr: 14-494008
Benämning: Temperatursensor insugsluft
Pris: 171.00
Användarvisningsbild
av Carina
Hmmm..... var inne där och tittade, men hittade ingen.
Men NU gjorde jag det och nu är delen redan beställd och betald. :shock:

Ja ja... slutar problemet hr nu så kommer jag köpa en ny och sätta dit istället och spara den "gamla". Har ju trots allt en 850 till i famlijen.... :lol:

Fan ta skrotarna att ta överpriser på såna små jäkla detaljer!!!! :twisted: :twisted:
Tack Pettson för infon!!!

och som sagt...risken är överhängande att jag återkommer ;)
Felkod

Kolkanistern sitter under batteriet. Har en 8mm sl[…]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]

Låscylinder

Tänkbart.. Du lär ju få byta cylin[…]