Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rollin
Halloj!
Kan nästan slå vad om att du har samma problem som jag har,d.v.s vevaxeltätningen....
Köpte en 940 ltt -95 för en vecka sen och märkte de samma!grrrrr......
Kolla tätningen till turbo returen som går in i blocket me....den var bytt på min iaf.

Mvh.Rollin
av Rollin
Ta o avfetta allt du kan se av underdelen av motorn med crc bräcleen o kolla efter var det rinner fram nånstans.
Mekonomen och AD center tar c.a 3000:- för hela skiten om man inte gör det själv då förstås.....kan man ju passa på att byta koppling samtidigt,slipper jag för jag kör auto :)
Lycka till!

//Rollin
av ozzeman
Har avfättat och motortvättat, en halv-kunnig polare var med och han sa det var bara tråget då det inte kom mer olja uppifrån. Svänghjulet var helt oljefritt liksom!

Ska se hur mkt den har läckt över natten, sen ska jag bort till garaget och plocka ner tråget igen och smeta på med mer pasta samt spänna bakifrån och framåt!

Får se hur det slutar annars, men jag uppdaterar så någon annan stackars jävel kan lösa det :P
Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]

Bromsar på S60

Bromsarna på S60n liknar inte andra bilar […]

En fråga om rostlagning

Hej. Finns många olika varianter och lö[…]

Känns som en tveksam metod, att lossa på[…]