Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Skulle vilja ha tips på hur jag kan lösa den bult jag dratt av vid nedre stötdämpar fästet i länkarmen bak. Bulten är ej genomgående så den är bara är inte o slå ut utan den var pressad i länkarmen samt att bulten är konisk...Var nån gänga kvar o sätta en mutter på men det knackar o glappar mkt. Måste jag byta hela länkarmen?????????
av *pettson*
Man har löst problemet på olika sätt. Antingen byts hela armen eller så får du konsultera nån svetskunnig för att helt enkelt göra ett bra byte av pinnen. Bytet görs isåfall genom att skära av den gamla och svetsa dit en annan. Men som sagt det är noga då det dels är en plats där stora krafter växlar och där det är små toleranser för att det är en kona som ska fungera efteråt.
av *pettson*
Det är ju dåligt med genomgående bultar som är dels koniska och dels som håller för det jobbet om dom inte åter svetsas in igen. Visst kan man låta nån mekanisk firma göra en konisk ny bult. Men jobbet att få bort det gamla kontra att byta den halvan bara är som att gå över ån efter vatten. Dessutom kostar inte en halv bakvagn några större summor då du kan använda vilken årsmodell som helst mellan 1992-1997 samt att det mej veterligen är exakt likadant på 70 serien mellan 97-00 det gör att man har ett stort utbud på delar o priser.
Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida

Det finns nåt hundratal trådar hä[…]

Låter helt OK. Köpte du bra tändka[…]

Felkod

""Betydelsen av felkod P0444 är: Ev[…]