Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V40 T4 som parkeringsljuset har slutat fungera på.

Säkringarna är hela, jag har provat att byta ljusomställaren (vredet) inne i kupén men utan resultat.

Parkeringsljuset fungerar när halvljus är på, men inte när jag vrider om ljusomställaren (vredet) till parkering.

Någon som vet vad det kan vara för fel? Kan det vara något ljus relä som är trasigt, i så fall, vart sitter det? Har sökt i intsruktionsboken men det nämner inget om reläer.

Hoppas någon kan hjälpa till med lite idéer om vad det kan vara för fel. Skall besikta bilen inom kort.

Tack på förhand.
Senast redigerad av 1 stefanvästerås, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har inga säkringar i kupen (vad jag kan hitta)

Däremot så sitter det en säkringslåda i motorutrymmet. Där kan jag inte se att någon säkring är trasig. Men jag har endast en tysk instruktionsbok varför det är lite svårt att förstå innehållet. :???:
Hej.

Vad jag kan se så finns det ingen lucka för säkringar där du beskriver, eller måste man skruva bort delar av inredningen för att komma åt?

Jag tolkade "den tyska" instruktionsboken att man antingen hade säkringarna i motorutrymmet eller i kupen. Har jag fel?

Hoppas att jag har fel, får då kanske mitt problem löses.
Sökte lite efter placeringen av säkringslådan som finns inne i kupen här på forumet, jag verkar inte vara den enda som inte hittat den.

Nu har jag i alla fall hittat den och det var en säkring som var trasig.

Mycket tack för hjälpen.

Placeringen av säkringslådan kanske inte var den bästa. Men nu vet jag i alla fall vart den sitter.
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]