Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 850-Mange
Främre lambdasonden har packat ihop på min V70 GLT -00 (Classic) (B5244S) och är lite sugen på att prova en universal från Biltema. Har läst en hel del inlägg som pekar på att det kan vara knepigt att få det att fungera med en universal, men det verkar ofta handla om att man har en med 1 röd kabel (5V) och där är ju Biltema tydliga med att det inte fungerar. Frågan är om någon fått det att fungera till en V70 -00 med lambdasond med 4 kablar? På min är det 2 svarta, 1 vit och 1 blå kabel. På Biltemas är det 2 vita, 1 svart och 1 grå. Frågan är vilken som är vilken på mitt original?
Användarvisningsbild
av CarMan
jag skriver inget , då blir nog många andra sure. men du har säkert läst de andra trådaran om detta ämne då det finns många
av Redlös
Det är inte knepigt att få det att funka, det är omöjligt. Bästa lösningen i ditt fall är att gå in på Volvo och slanta upp strax under 2500 för en originalsond, sen är problemet löst i många tusen mil framöver. Universalsonder funkar inte alls till detta system! Lycka till!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Kolla tex skruvat innan du pyntar ut med 2500 kr.
Jag köpte en till min bil där. Alltså en modellanpassad sond. Ingen universal.
Den jag köpte var av märket Bosch och såg exakt lika dan ut som orginalsonden.

På biltemas hemsida står: Spridaradap[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Har inte skruvat nåt ännu, lyckades f[…]

Kopplingssensor invändig kontrollerad &nda[…]

Försökte att dona med det idag men fick […]