Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ElCapitano
#288810
Hej

Jag har en Volvo V70 classic -08.
Hur/var installaerar man Aux-ingång i mittkonsolen på en V70? Det är bekväm att koppla in iphonen och lyssna direkt istället för att bränna en massa skivor.
Bilia hade nån erbjudande Aux-ingång ink installation 1300kr men de har inte det längre.
Vad tror ni att det kostar?

Är ny på siten :-)-)
av s6025t
#288852
Du har väl en AUX ingång under armstödet lyft på locket så sitter den i bakkant de ska finnas på alla CLASSIC.kolla instruktionsboken sidan 202
av ElCapitano
#288853
s6025t skrev:Du har väl en AUX ingång under armstödet lyft på locket så sitter den i bakkant de ska finnas på alla CLASSIC.kolla instruktionsboken sidan 202
Tusen TACK, du är en klippa :)
Hur fan kunde jag missa det? Aja, nu gäller att hitta en kontakt som passar i ingången och min iPhone.
av s6025t
#288863
Du behöver en kabel med 3,5mm stereopropp i båda ändar som du sätter i hörlursuttaget i iphone.jag köpte min på onoff för 35kr så de finns väl i de flesta ljudäffärer.
av ElCapitano
#288865
s6025t skrev:Du behöver en kabel med 3,5mm stereopropp i båda ändar som du sätter i hörlursuttaget i iphone.jag köpte min på onoff för 35kr så de finns väl i de flesta ljudäffärer.
Kollegan på jobbet hade en sån kabel som jag fick och nu fungerar allt klockrent. :-)-)
Jag som beställde tid hos Bilia för att fixa AUX-Ingång :mrgreen:
av hjj
#290330
Hejsan,

Jag lånar tråden för mitt eget ärrende men jag håller mig till ämnet.

Min V70 är från 06 (Summum). med HU-650.. Stöder denna apparat AUX ingång?
Är det bara en kabel från huvudenheten som behövs eller krävs det någon intelligent låda emellan?

Tack.

H
av ank9
#290793
hjj skrev:Hejsan,

Jag lånar tråden för mitt eget ärrende men jag håller mig till ämnet.

Min V70 är från 06 (Summum). med HU-650.. Stöder denna apparat AUX ingång?
Är det bara en kabel från huvudenheten som behövs eller krävs det någon intelligent låda emellan?

Tack.

H
Samma ärende som föregående talare, men i mitt fall gäller det en -03 med HU-603.
av v70man
#727438
Tjena har en Volvo S+v70 -00. Dock nya karossen Hittar ingen AUX-ingång?
Finns det på min modell? Om inte vad kostar det att installera?

Tack!

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]