Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marie
Fick en tvåa på det på besiktningen idag.
Vad kan vara fel då? Hur går man fram för att fixa detta?

Jag har ju precis köpt bilen och då med besiktningsgaranti, så det är ju inte jag som ska fixa det, men är ju nyfiken ändå.

Fick även tvåa på styrled yttre höger fram och fjäderbenslagring båda sidor fram kärvar.

Hur mycket kommer det på ungefär att fixa det? Och hur lång tid tar det att fixa?
Användarvisningsbild
av ketto
felet kan va precis va som helst va gäller motorelektroniklampan!
Läs ut felkoder hos en Volvo verkstad eller nån annan verkstad som har den utrustningen!
Ja fattar som att du har nyss köpt bilen me den garantin från en firma och då ska ju firman kolla upp dess fel som uppkommit!
av Marie
ketto skrev:felet kan va precis va som helst va gäller motorelektroniklampan!
Läs ut felkoder hos en Volvo verkstad eller nån annan verkstad som har den utrustningen!
Ja fattar som att du har nyss köpt bilen me den garantin från en firma och då ska ju firman kolla upp dess fel som uppkommit!

Det är inte från firma men privat person med kontrakt på den garantin. Men han ska fixa alla fel ja. Men jag är ju självklart lite nyfiken själv för det, bil intresserad som jag är. :)

Men vad kan det vara för något fel då? Märker ju inte något fel på den när man kör. Enda som är fel som man märker av är att det skakar lite i ratten när man kör, men det kommer av att det måste bytas styrled, och hjulen behöver balanseras. :)
Utöver det så är den hur fin som helst att köra.

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]