- fre 08 maj 2009, 17:33
Hej på er alla!!!!
Hadde min v70 inne på felsökning av ac i dag o det resultera i spricka i kondensorn o sliten magnetkoppling .
Ock på det blev det torkfilter slang röret mellan kompressorn o torkfiltret .
priset på jobbet skulle bli 16900 :-O) inte så kul.
Jag fick snacka lite med mecken som jorde felsökningen om felen
magnetkopplingen ville han byta till en ny för att den var så sliten varför det undra jag det var för stort spel sade han
hur stort fråga jag jaa över 1 mm sade han lite svävande (hadde själv mätt spelet till 0,9 ) o enligt honom så skulle det inte gå att schimsa om.
Har ju läst att flera här har schimsat om vad gäller igentligen?????
Jag undra även om jag skulle byta kondensorn +magnetkoppling o dom fick byta torkfiltret +påfyllning vad priset
skulle bli då.
Då flina han o undra kondensor från avantia ja svara jag hurså ,dom skulle han inte köpa dom är sämre än volvos
det blir bara problem enligt mecken , vad tror ni??????
Är det svårt o byta kondensor själv + att schimsa
Mvh Thermal
Hadde min v70 inne på felsökning av ac i dag o det resultera i spricka i kondensorn o sliten magnetkoppling .
Ock på det blev det torkfilter slang röret mellan kompressorn o torkfiltret .
priset på jobbet skulle bli 16900 :-O) inte så kul.
Jag fick snacka lite med mecken som jorde felsökningen om felen
magnetkopplingen ville han byta till en ny för att den var så sliten varför det undra jag det var för stort spel sade han
hur stort fråga jag jaa över 1 mm sade han lite svävande (hadde själv mätt spelet till 0,9 ) o enligt honom så skulle det inte gå att schimsa om.
Har ju läst att flera här har schimsat om vad gäller igentligen?????
Jag undra även om jag skulle byta kondensorn +magnetkoppling o dom fick byta torkfiltret +påfyllning vad priset
skulle bli då.
Då flina han o undra kondensor från avantia ja svara jag hurså ,dom skulle han inte köpa dom är sämre än volvos
det blir bara problem enligt mecken , vad tror ni??????
Är det svårt o byta kondensor själv + att schimsa
Mvh Thermal
Senast redigerad av 1 Thermal, redigerad totalt 0 gånger.
V70 2,5FT my10