Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janne44
Hej! Hur sitter kåpan fast som "ramar" in hela instrumentet från glaset och utåt? Bara ditklämnd?. Kan man få loss själva "biten" som ramar in alla instrument m.m? Måste glaset bort? Limmat? Mvh/Janne
Användarvisningsbild
av wissel
På min V70 som är likadan så är det "bara" att använda fiskbenet och få ett litet tag i Sargen, kan ibland sitta som faen men bara med clips, inga skruvar inget lim. Om du sedan vill ta bort själva glaset samma sak där dvs inget lim därheller. Kom ihåg att göra bilen strömlös när du pillar i instrumenthuset, eljest kan du få en del fippel med felkoder mm. Sedan nyckeln på läge II när du kopplar på minuskabeln utifall att smällpåsen skulle lösa ut, ont som fan om man sitter vid ratten då...... :D
av janne44
Hej! Tack för tipsen :-)-) . Jag håller på och lackerar en del detaljer i volvos metallic 426. Dörrinlägg,handsfackinlägg,luftutblås,sargen runt fhissar,runt vxlknopp,pennhållaren,lock mellan stolarna,hörnbitarna vid defrostergallret m.m. Mvh/janne

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]