Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 244
Halloj

Tänkte byta termostat i bilen, något att tänka på?? Köpte volvotermostat, och packning ingick. Ser ut som den sitter med två torx bara?
Hur mycket rymmer kylsystemet och vilken glykoltyp ska man blanda med, ngn som vet??
Användarvisningsbild
av olindh
Du behöver bara tappa ur så mycket kylvätska så att nivån hamnar under termostaten, det rör väl sig om ca. 1 liter. Köp Volvos kylvätska.
Användarvisningsbild
av CarMan
en klamma på tjcoka slangen, sen byter du fort, o fyller på det som runnit ut. spola sedan rent med vatten så du får bort alla glykol.

brukar rina ut 1 deceliter
Användarvisningsbild
av Carina
och den sitter väl med 3 torx va´?
2 upptill och en in-under-imellan :)

Lycka till
av sm1nvx
Termostaten sitter med två torx, terrmostathuset sitter med tre, åkte ju på att byta det också då vi skulle knacka loss dom torx som håller locket till termostaten. Prova inte den metoden!
Användarvisningsbild
av Carina
Ja just det ja!!! Förlåt :lol:

Jag provade den metoden med.... gick inget vidare kan jag säga... tajmade in det i julmellandagarna med... det blev jäkligt dyrt!!!!!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vilken kylarvätska du ska hälla i beror på vilken som är i bilen så att bara säga att du ska ha Volvos kylarvätska går inte.

Ett tips kan vara att byta all kylarvätska när du ändå tappar ut. Ska ju egentligen bytas vart annat år eller om det var vart tredje.
Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]

AI haha, kan inte skilja på bilens olika bat[…]

ljudet av ett dött batteri?

Verkar ju kass i mina öron.