Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nja, om den går dit så lär kulan i princip nästan ta i kofångaren eftersom dragkroken till 81 o nyare är mycket kortare. Tvärtom går att göra men då sticker den ut för mycket istället.
Om du vill ha nån funktion för att "dölja" kroken, varför inte montera en som är för 75-80? O om du inte hittar just en infällbar, varför inte montera den vanliga modellen där själva kulan är löstagbar (sitter med fyra skruvar som man tar loss med fälgkorset)?
Ok, det var en idé som jag inte skulle ha räknat ut själv! Får fundera på saken. Skulle nog hellst vilja ha en originallösning ändå. Vi får se vad som händer. Den gamla SMV:n kommer nog att stå några år till så det är inte jätte bråttom. Lite tråkigr att jag sumpade en helt ny fällbar krok på Tradera förra året, Det kan nog dröja innan ett nytt tillfälle dyker upp.

En liten utvikning på temat: Passar delbart drag från 740 på en 780?
Men den dragkroken där man skruvar bort själva kulan är ju original, den klart vanligaste dragkroken på alla 74-80.
Sällan jag haft nån med annan kula.

Jagar själv en infällbar till äldre att ha på 265:an, men dom är svåra att hitta.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]