Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Märke & modell Volvo 965 2,0 16V turbo
Bild
Bild
Årsmodell 1991
Färg: Silver metallic
Mätarställning ca: 28500
Effekt & vridmoment 190 HK orginal
Prestanda Ska bli ännu bättre
Historia om bilen Import från Italien 2004. Köptes i Ö-Vik 060205.
Syfte En trevlig bil med mkt effekt och duga på utställningar
Motor B204FT
Växellåda & kraftöverföring M46 Eaton diff i bakaxeln
Kaross Vita blinkers runt om, Nyare spolarmunstycken, Borttagna lykttorkare. Borttagna emblem.
Chassi Orginal
Fälgar & Däck Polaris på sommaren samt några andra som brukshjul.
Inredning Grå plysch
På gång: Montera ihop allt under huven så bilen går igen
Mål Få en trevlig sommarbil med mkt prestanda och bättre utseende...
Övrigt Elstolar, Eltaklucka, elspeglar, drag, Ecc.

Att göra lista:
*Bromsar runt om Klart
*Metallomspunna bromsslangar
*Vita blinkers Klart
*960 Torkare Klart
*Nyare spolarmunstycken Klart
*Byta vevhusburk + oringar i fördelarn Klart
*Byta ventilkåpspackningar Klart
*Fixa förarstolen, elen funkar inte riktigt...
*Byta olja och filter
*Rekonda riktigt Klart
*Byta fördelarlock & rotor Klart
*Besikta Klart
*Byta turbo Klart
*3" rostfritt system Klart
*Sänkning & nya dämpare Inköpt

Och massa mer som kommer i efterhand *ler*

Detta är min & sambons projektbil.
Utöver denna har vi en Audi A3 Tdi-97 som pendlarbil åt sambon, en Volvo 244 GL-86 som pendlar/bruksbil åt mig samt en 744 GLT 16V-89 som skrotbil.
Senast redigerad av 7 Volvobruden84, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Ramon
Hej och välkommen till forumet Volvobruden84 :lol:

Det var ett gediget garage det :D Tycker det ser ut att vara bra skick på bilarna, utifrån vad man ser på dessa bilder ser lacken bra ut på dem osv.

Intressant detta med er projektbil, dvs. 242:an. Kommer ni renovera den till orignalskick, bygga utställningsbil eller trimmat monster?

Får man fråga vad 944 turbon drar? Samt är det en högtryckare eller LTT?
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Ramon skrev:Hej och välkommen till forumet Volvobruden84 :lol:

Det var ett gediget garage det :D Tycker det ser ut att vara bra skick på bilarna, utifrån vad man ser på dessa bilder ser lacken bra ut på dem osv.

Intressant detta med er projektbil, dvs. 242:an. Kommer ni renovera den till orignalskick, bygga utställningsbil eller trimmat monster?

Får man fråga vad 944 turbon drar? Samt är det en högtryckare eller LTT?
Tackar. Jodå det är bra skick på bilarna måste jag säga (är nog lite av putsfreak haha..)

242an ska trimmas upp, dock har vi ett hus vi renoverar för tillfället så det projektet lär vänta nåt år skulle jag tro..

944an min drar 0,96 liter/milen om man kör lite hårdare (vilket jag alldeles för ofta gör :???: ) hehe men tidigare ägarn har tydligen fått ner han till 0,7 :shock: själv har ja kört han på 0,8 nån gång hehe.. är en fulltryckare..
Användarvisningsbild
av Ramon
Tackar för det snabba svaret! Okej, då drar den ju inte alls mkt soppa med tanke på att det är en fulltryckare samt att du ofta har tung gasfot (D) Uppskattningsvis hur mkt kör du på landsväg samt stadskörning då, för att få en sådan förbrukning (uttryckt i %) ?

Angående ditt inlägg du skapa som gäst, så tog jag bort det och lade dit innehållet i ovanstående inlägg som du skrev som inloggad... Det ska inte gå att skriva inlägg som gäst, rättigheterna är rätt inställda i forumet, men det verkar vara ett antal liknande buggar i denna version av phpbb :(
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Ramon skrev:Tackar för det snabba svaret! Okej, då drar den ju inte alls mkt soppa med tanke på att det är en fulltryckare samt att du ofta har tung gasfot (D) Uppskattningsvis hur mkt kör du på landsväg samt stadskörning då, för att få en sådan förbrukning (uttryckt i %) ?

Angående ditt inlägg du skapa som gäst, så tog jag bort det och lade dit innehållet i ovanstående inlägg som du skrev som inloggad... Det ska inte gå att skriva inlägg som gäst, rättigheterna är rätt inställda i forumet, men det verkar vara ett antal liknande buggar i denna version av phpbb :(
Nej då det är helt godkänt med soppaförbrukningen tycker jag. Jag kör mest landsväg, inte mkt stadskörning alls.

Kan berätta lite mer om 944an också för den delen om det är av intresse..
Den har rullat 26500 mil snart (jag har kört 1500 mil snart med den sen jag köpte han i Juni 05 hehe..) Är inget gjort åt han än mer än att det sitter ett pipercross filter under huven, ska dit en tryckdosa (har en ligger) samt ett stabiliseringsstag under han snart. Sen händer det nog inte så mkt mer förns till våren/sommaren tyvärr. Bara byte till vinterdäck och fälgar (Jp mk16 15" fälgar ska på..) Nästa år tror jag inte han rullar på hydrafälgarna utan att han nog fortsätter rulla på JP tills jag har råd med snyggare 16". Vill inte ha 17" så mkt som jag kör, sitter ju Polaris som synes på 945an och det är ingen höjdare när man kör så mkt mil... Så får se vad som händer hehe.. mkt blev det skrivet nu.. hoppas det var lite intresserant iaf :lol: Har dessutom hur mkt bilder som helst på både 945an och 944an på datan.. :)

Oki tackar, nu blev det lite bättre med tidigare inlägget *ler*.
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, thx :D Jo, visst är det intressant att läsa om andras projekt och info om deras bilar! Särskilt om det handlar om vol:-) hehe

Ladda gärna upp fler bilder ifall du vill :D
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Mer bilder då.. :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Volvobruden84, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ramon
Läste lite om din bil på ett annat icke nämnt forum :) Såg att du mocklat dit duschspolarmunstycken och jag undrar ifall de fungerar bättre än 944:ans original? Eller ja, klart de är bättre, men fungerar de bättre på en 944:a? Rutan har ju inte samma lutning och välvning som på t.ex. V70N som bl.a. Har duschspolarmunstycken... Sprutas det på hela rutan i princip, eller "når" inte strålen till överkanten?

Filurade lite på detta då det legat i mina planer ett tag oxå :lol:
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Ramon skrev:Läste lite om din bil på ett annat icke nämnt forum :) Såg att du mocklat dit duschspolarmunstycken och jag undrar ifall de fungerar bättre än 944:ans original? Eller ja, klart de är bättre, men fungerar de bättre på en 944:a? Rutan har ju inte samma lutning och välvning som på t.ex. V70N som bl.a. Har duschspolarmunstycken... Sprutas det på hela rutan i princip, eller "når" inte strålen till överkanten?

Filurade lite på detta då det legat i mina planer ett tag oxå :lol:
Jodå dom funkar fint :)

Garaget är ändrat nu. 945an är utdömd. Sambon väjde för en älg o for ner i diket o tog träd o sten så den är inte vacker längre så volvo har dömt ut den ;( *Vila i Frid* :(

Sen har vi handlat en Vw Polo-82 som mamma skuttar runt i hehe
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, synd för 945:an :cry: Den som var så fin... Billig Polo!

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]