Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

I går monterade jag in en Ipod-adapter i bilen, V70-04 med HU603 Stereo, och har lite funderingar.

Den är identisk med denna fast det är annan tillverkare http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=4619

1. När jag väljer CD6 i Stereon för att spela alla artister och alla låtar spelar den upp låtarna i bokstavsordning på låttiteln. Går det att ändra så den spelar upp Artist för artist i stället?

2. Går det att på något sätt hoppa mellan artisterna med hjälp av stereon eller måsta jag bläddra låt för låt?

3. Jag får inte upp låttitlar på displayen. Beror det på HU-enheten eller Ipoden. Har en Ipod Nano 3:e generationen (tror det är 3:e) Står i instruktionerna till adaptern att det ska funka om stereon stöder det.

I övrigt är jag mycket nöjd med ljudet och smidigheten att kunna styra den med stereon och rattknapparna.

PS. Tack Loner för tråden med instruktioner. Utan den hade jag nog fortfarande kliat mig i huvudet hur jag skulle få ut stereon :)
Tjena!

Jag hade USA-Spec-adaptern tidigare (innan jag bytte till iMIV) så jag får försöka svara ur minet:

1. Jag tror inte att det går. Enda sättet är att ändra låtnamnen i iPoden. Det är samma med iMIV:n, där sorteras låtarna på ett lite märkligt sätt.

2. Samma sak här, vad jag minns så går det inte.

3. Är du säker på att du har rätt firmware? I iMIV:n måste man ladda rätt firmware för att få stöd för låttitlar.

Inte mycket raka besked, jag vet, men enligt vad jag har förstått så är iMIV:n den mest avancerade iPod-adapter som finns och inte ens den är speciellt avancerad och har sina brister.

Mvh
/Fred
Tysta sommardäck V90

245/45-19 är inte med på volvos lista. […]

Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]