Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jk78
HEJ
Våran xc90 började skaka idag när vi var ute och körde, den skakade när vi körde i stan i ca 20 min och sen när vi kom ut på motorvägen håll det på en stund till. Vad kan detta vara för fel? Har någon annan varit med om detta? Det är en 03 som har gått 21000 mil.
tack för svaren
av Gandalfi
Upplevde samma fenomen på min V70 i vintras. Visade sig att snö satt sig på innerdelen av fälgen och frusit fast, vilket resulterade i obalans i hjulen vid högre hastigheter. Denna teori är väl kanske inte aktuell idag, eller ja kanske beroende på var i landet du bor. Annars kan samma fenomen uppstå efter lite terrängkörning och lera sätter sig på fälgarnas innerdel. Alltså innanför bromssköldarna, så man missar det när man spolar av bilen. En teori....finns säkert fler, framvagn, obalans i hjulen, hjullager mm mm
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har varit med om det på en XC90. Körde ut på motorvägen och helt plötsligt vibrerade det så in i H. Stannade på en rastplats och kikade på framdäcken. Det visade sig vara en gigantisk sten som hade satt sig i det lite grövre mönstret som man har på XC90!

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]