Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jesper13
Hur mycket är fördraget av elen till dimljusen fram?

Det finns kontakter till dimljusen liggande bakom strålkastaren har jag sett. Jag saknar knapp men har en annan panel med de 3 knapparna och ljusvredet liggande. Är elen dragen bakom knapp-panelen så det bara är att koppla in? Finns relä eller behöver jag det och var skall det sitta isåfall?

bilen är en 440 2.0 1995
ja, all el är fördragen. till och med strömbrytaren sitter där men är spärrad av en liten plastflik du bryter bort. Det är bara att skruva dit dimljusen o koppla in så är det klart.
av N0RBERG
Skulle tro att det även är fördraget till -93. Men det ser du ju enkelt om du ser dimljuskontakterna bakom stötfångaren vart dimljusen annars sitter. På min -94 är det fördraget. Men kan ju vara annat på den äldre modellen. Ta en titt så ser du ju.
av N0RBERG
svempus skrev:får göra de i morgon ska fixa lite rost då....
Okej. Har du mycket rost att fixa? Min bil är i princip rostfri då tidigare ägare gjort kompletterande rostskyddsbehandling. Gjorde det själv i somras också. Upptäckte då att fogen på undersidan av bakdörrarna satt lite löst, drog lite och upptäckte då att det är rost som orsakat släppet. Har fixat ena dörren, skulle behöva ta tag i det och fixa andra också, så det inte blir värre.
av N0RBERG
svempus skrev:lite vid dörarna och en bak skärm ingen rost under har själv kört på me rostskydd där de var dåligt me de har även lagt igen hålet till antenen för de hadde börjat rossta där.....
Låter ju inte alls farligt. Ett tips är att även rostskydda i alla hålrum, balkar och i dörrar, i bagagelucka samt i motorhuv, med tunnflytande hålrumsrostskydd. För ofta börjar det ju rosta där man inte ser. Och när man väl upptäcker det så kan det vara försent.
DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]