Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Trots att jag haft bilen ett bra tag så har jag inte kommit mig för att polera bilen och ta några schysta kort. Men nu i lördags blev det äntligen gjort och här är resultatet.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Frågor och kommentarer besvaras gärna! :D
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
XC90_Executive skrev:Snygg bil! :D

En sak som dock hade "höjt" (utséendemässigt alltså) den mycket är om sidolisterna hade varit lackerade i samma färg som bilen!
Är lite kluven i den frågan faktiskt. Tycker att bilen tappar lite karaktär med lackade lister.
Bild
Bara jag som inte är helt såld?

Provade att ta bort listerna på nuvarande bil. Är kluven faktiskt om det blir bättre eller inte
Bild
TheBree skrev:Riktigt snygg kärra! :D
Tackar så mycket! Värmer när en Saab ägare uppskattar en gammal go Hisinge Traktor :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
blank och fin och första bilden fick du till bra med en sunkig saab i bakgrunden :wink:
Sen så gillar jag faktiskt utan lister eller ha de i samma färg. listerna på stötisarna är ju färganpassade och då tycker jag att de andra ser lite "efter monterade" ut.
Men det är din bil och ditt tycke som avgör :P
Användarvisningsbild
av Tomas88
He he. TheBree har snart köpt en Volvo tror jag. :wink:

Men kan bara hålla med. Riktigt snyggt med röda bilar (son är fräsha i lacken) och det är ju din :) .

Ang listerna så hade jag behållt dem på. Sköter man dem bara så de inte blir grådaskiga ser det bra ut. Sen kan det ju alltid rädda nåt dörruppslag.
av Lövet
Att lacka listerna är för mig uteslutet, dels för att jag vill ha alla originaldelar kvar men också för att jag tycker mig se lite för många dåliga lackjobb just på fd omålade lister. Det man skulle kunna göra är i så fall att köpa listerna till en facelift bil och lacka dessa i rött (eller är de lackade från början?). Antagligen är detta tokdyrt och krångligt så jag får nog klara mig med mina vanliga svarta lister ett tag till. Det är dessutom vansinnigt praktiskt i trånga parkeringar (usch så gammal jag låter nu) Men visst håller jag med om att det är lite märkligt att listerna fram och bak är lackade men inte sidorna.
andreas_lofgren skrev:Att lacka listerna är för mig uteslutet, dels för att jag vill ha alla originaldelar kvar men också för att jag tycker mig se lite för många dåliga lackjobb just på fd omålade lister. Det man skulle kunna göra är i så fall att köpa listerna till en facelift bil och lacka dessa i rött (eller är de lackade från början?). Antagligen är detta tokdyrt och krångligt så jag får nog klara mig med mina vanliga svarta lister ett tag till. Det är dessutom vansinnigt praktiskt i trånga parkeringar (usch så gammal jag låter nu) Men visst håller jag med om att det är lite märkligt att listerna fram och bak är lackade men inte sidorna.

Det finns lackade till din kaross också.

t.ex http://www.blocket.se/vi/18713260.htm?ca=20_s
av Lövet
XC90_Executive skrev:
Det finns lackade till din kaross också.

t.ex http://www.blocket.se/vi/18713260.htm?ca=20_s
Det var det jäkligaste. Ingick de i något paket eller liknande? Är de lackade redan från början om man köper dem som reservdel? Nu blir jag helt plötsligt väldigt nyfiken nämligen. Om det visar sig att de går att köpa lackade till vettiga pengar så blir det ju lite intressant att kolla upp i alla fall.

Tittar man på http://www.blocket.se/li?ca=11_s&md=th& ... =&gb=&fu=1 så hittar jag ingen riktig logik i vilka versioner som haft lackade lister från början.
andreas_lofgren skrev:Det var det jäkligaste. Ingick de i något paket eller liknande? Är de lackade redan från början om man köper dem som reservdel? Nu blir jag helt plötsligt väldigt nyfiken nämligen. Om det visar sig att de går att köpa lackade till vettiga pengar så blir det ju lite intressant att kolla upp i alla fall.

Tittar man på http://www.blocket.se/li?ca=11_s&md=th& ... =&gb=&fu=1 så hittar jag ingen riktig logik i vilka versioner som haft lackade lister från början.
MY04-05 ingick det i "Business Plus" och 06-07 i "Momentum".
Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]