Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av netten
jag har en s 40i 98:a torkaren till vänster strålkastare rör inte på sig i vinter har den gått ibland men vill inte längre har fastnat i uppåt läge. Hur kan jag fixa detta på ett smidigt sätt? vad kan det kosta om jag lämnar in bilen. höger torkare rör sig som den ska.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har du kollat om det finns ström fram till motorn när den skall gå?
Finns det ström när det ska så är antagligen motorn kass. Finns det inte ström så får du börja följa kablarna och kontrollera om det ev har oxiderat i någon koppling.
Detta är i alla fall vad jag börjat med.

Om du inte visste det så kan jag nämna att man inte behöver ha torkare till strålkastarna. Så ett alternativ är ju att helt enkelt plocka bort dem.
av roberte
Torkarna har en benägenhet att frysa fast på vintern och då bränner man motorn om man försöker köra dem. Jag har tagit för vana att rycka loss dem när jag skrapar rutona.

För övrigt är det visserligen sant att de inte behöver sitta där. Men de är ju helt ovärderliga när man kör i saltslabbet och strålkastarna bara kleggar igen. Jag skulle inte ta bort dem i första taget...

Skrev du dom också? https://instrument[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Har börjat få ett lätt vinande tro[…]

C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]