Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av magusee
Hej. Jag och en kompis bytta topp på min bil idag. Körde en sväng och kolla hur den gick sen körde ja ut på motor vägen och drog på. Efter kanske 15 minuters körning stanna jag och såg att de var lite olja under bilen. La mig under och kolla då har det sprutat under hela bilen. Det var verkligen under hela såg ut som att man kört i en vatten pöl fast med olja. Kollade oljan då hade det förvunnit lite men hade ju haft av turbon så lite olja försvann väl i den. När jag starta sen. Vart kan det läcka? Är rädd att det är lådan för det er ut som att det kommer ungefär vid returen ifrån turbon vid tråget. Kanske det är någon packning där som jag ej satte dit för de känns väldigt konstigt att bara sticka in den i tråget och sen inte skruva. Men det luktar lite avgaser av oljan så växel lådan kan det väl inte vara då?

// Marcus :-)-)
av Vovlo_Henrik
Blir nog att undersöka lite mer noga var det kommer ifrån... Bytte du bara topp?? Ser du nån olja kring toppen?? vid tex fördelaren... En motortvätt sen en provtur så bör du snart se vad det är som läcker, notera oljenivån före samt efter så du vet att det är motorolja som läckt :-)-)
Nya skärmarna

Stänkskärmar?

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]