Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taz
Jag kikar en del annonser i jakt på min 960 3.0:a, då ser jag ibland Volvo S80 T6. Hur kommer det sig att S80 T6 -99 ibland går att köpa för 120-140k kr då den bara gått ibland 11-12 000 mil? Beror det på Jättedyr service vid 12 000 mil, drivlina som lägger ned, växellåda eller något annat?

Bara lite nyfiken på varför prisraset är såpass stort på en vid inköp mycket kostsam bil.

Mvh. /Taz
Användarvisningsbild
av Halle
Tja

99:an var väl första årsmodellen av S80 & dom jag har pratat med har inte varit nöjda pga en massa barnsjukdomar som man såklart tröttnar på & dyr i drift......det är alltså vad jag har hört själv, så kanske därav det låga priset = dåligt rykte. Finns säkert en massa fina exemplar där ute som funkar fint för en bra slant.......men du har ju klart en mycket bättre bil i köpetankar, kollade oxå på 960 innan jag ändrade mig & hittade en V70 som jag inte kunde låta bli att slå till på.

Ha det bra!

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]

Problem med stereo

Säkringarna till Audio och 12V uttagen sitter[…]