Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjohansson
Hejsan.
Jag har en lite fråga om STC kanppen.
Jag har en S60 -04. När man stänger av STC så skal väl en lampa tändas vid hastighetsmätaren.
Det gjorde den på min S60 -01 i alla fall, men inte på min -04. Är det ändrat eller?

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Ramon
bjohansson skrev:Hejsan.
Jag har en lite fråga om STC kanppen.
Jag har en S60 -04. När man stänger av STC så skal väl en lampa tändas vid hastighetsmätaren.
Det gjorde den på min S60 -01 i alla fall, men inte på min -04. Är det ändrat eller?

Tack på förhand.
Står det inget i färddatorn då?
Användarvisningsbild
av Jensen
Det tänds ingen lampa för det, utan du får upp ett meddelande i
displayen till vänster om att systemet är urkopplat.
Användarvisningsbild
av Ramon
Japps, i färddatorn... Jag kan inte minnas att det tänds en lampa i våran V70N -03 heller... Utan det står en liten snutt om att man avaktiverat STC i färddatorn. Kolla ifall så är fallet på din bil.
av Zane_73
bjohansson skrev: Det gjorde den på min S60 -01 i alla fall, men inte på min -04. Är det ändrat eller?

Tack på förhand.
På min S60 -01 får jag upp ett medd i färddatorn, kan det vara så att det tänds en lampa om man inte har färddatorn?
Användarvisningsbild
av Brainy
Upplevde samma själv förra vintern.
Tryckte på stc men ingen lampa tändes fast jag vet att den tänts tidigare. Jag kände att det var urkopplat men ingen lampa, här kommer så det roliga! Det gick inte att koppla in igen och gick heller inte igång automatiskt när jag slog av och på bilen.
Krävdes en rejäl sladd för att bilen skulle slå på det automatiskt, den gör så om man har en sladd på x antal grader. Sen dess har det fungerat.
V70 -04

/A
av bjohansson
Tack för svaren.
Så här ligger det till. På min -04, stänger jag av STC så står det i färddatorn samma när jag sätter på den. Samma gjorde det i min -01 men till skillnad så lyste det en lampa oxå vid hastighetmätaren när den var avstängd. Denna lampa finns på -04 oxå men den tänds inte.

Kom vi fram till något svar :-)

1. Kan en Volvo -01 svara.
2. Kan en Volvo -04 svara

Tack igen :D
av NCR
bjohansson skrev:Tack för svaren.
Så här ligger det till. På min -04, stänger jag av STC så står det i färddatorn samma när jag sätter på den. Samma gjorde det i min -01 men till skillnad så lyste det en lampa oxå vid hastighetmätaren när den var avstängd. Denna lampa finns på -04 oxå men den tänds inte.

Kom vi fram till något svar :-)

1. Kan en Volvo -01 svara.
2. Kan en Volvo -04 svara

Tack igen :D
Min V70 -04 säger till i displayen att "STC Spinnreglering avstängd". lampan blinkar bara om den är aktiv och det är halt ute.
av nevyn
Min -01:a säger till i färddatorn STC AV / STC PÅ samt tänder varningslampan för sladd/spinn
av NCR
nevyn skrev:Min -01:a säger till i färddatorn STC AV / STC PÅ samt tänder varningslampan för sladd/spinn
Det gör den? Fasen, nu blev jag osäker. Jag får gå ut och kolla på lunchen.. :)
Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Om Volvo spärrat första generationen av […]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]