Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pappaharding
Hejsan, har lite problem med min telefon som sitter i min v70 -01! Problemet är följande att när man slår in ett telefonnummer så funkar det ibland och ibland så kommer man in på menyn "minne"! Någon som har en klurig lösning på problemet? Är ju lite störande när man ska ringa, visst jag kan ju använda en vanlig mobiltelefon men tycker det är rätt gött med telefon i bilen, fast inte när det krånglar för mig!!!
av Fred
Tjena!

Menar du att om du t ex ska ringa 118100 och du trycker på 1:an så hamnar du i minnesmenyn? Från vilket läge är du när detta händer? Är displayen i DIM helt släkt?

Det enda jag kommer på är ifall du råkat initiera genvägen för menyerna. Varje enskilt menyval har en genväg. Huvudmenyerna har 1, 2, 3, 4 osv, sen har varje underval egna siffror så att om vi säger att menyn för meddelanden har siffra 2 och att läsa meddelande har siffra 2 så kan man komma dit utan att stega med pil-knapparna. Så här står det i instruktionsboken:

Genvägar
När du med hjälp av den högra pilen kommit till menysystemet kan du använda
siffror i stället för pilarna och den gröna knappen för att välja rätt meny på huvud-
menynivån (1, 2, 3, etc), första undermenynivån (1.1, 2.1, 3.1, etc.) och andra undermenynivån
(1.1.1, 2.1.1, etc.). Siffrorna visas i teckenfön-stret tillsammans med menyalternativet.

Kan det vara detta du råkat ut för?

Mvh
/Fred
Det är möjligt att de förra ägarna har varit inne och grejjat! Det konstiga är att det inte händer varje gång. Jag börjar alltid med en nolla eftersom vårt riktnummer börjar på det plus att alla mobilnummer börjar på en nolla. Jag får nog sätta mig en dag och kika igenom menysystemet och se om man kan göra någon reset till fabriksinställningar eller nåt men tack ändå!
av Fred
Egentligen är frågan i vilket läge telefonen befinner sig i när det händer. Om du först trycker på "grön lur" (så att du får upp lite telefongrejer i displayen) och sedan börjar slå numret kommer du hamna i menysystemet via genvägarna. Om du däremot trycker på "röd lur" tills displayen är helt svart och sedan slår numret så får du upp siffrorna och du borde kunna ringa som vanligt.

Enligt vad jag har kunnat hitta så går inte genvägarna att sätta på eller av, utan de finns alltid där så de förra ägarna har nog inte gjort någon ändring.

Mvh
/Fred
Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]

Airbag

Jag har en S60 T 01a, som jag har fått prob[…]

Tyvärr lär ditt problem återkomma,[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, […]