Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lollan
Tjenixen igen =)
Har en lite fråga ang ett problem som börjar störa mig ganska ordentligt.
det är en 740gle 85à

Hela jävla bilen är statisk?
jag vet jag hade exakt samma problem med 240n innan, jag tror det började när jag bytte ut stereon, men allting är fortf original? har inte dragit slutsteg eller någonting utan bara satt in cd i bilen eftersom den var borta när jag köpte den, och nu blir jag laddad som fan varje gång jag kör, får stötar av allt sen när jag går ur bilen, får stänga dörren genom o ta på rutan m.m.
är det någon som vet vad som orsakar detta?

tycker det verkar så konstigt eftersom jag inte pillat med el eller något så det kan ju inte vara nån jord lr liknande eller?

mvh lollan
av anp
Det beror nog mer på dina kläder än på bilen i sig gissar jag.

Inte så mycket att göra åt, även om det ibland föreslagits att låta en jordkabel släpa mot marken under bilen. Att sätta ned foten i marken innan man rör metall i/på bilen...

I de fall jag haft detta problem är det bara klädbyte som fungerat då jag även fått stötar av metalldörrar/föremål överallt. Entreér, mjölkkylen, minuten...
Användarvisningsbild
av emwtur
antagligen är stolssitsen den största boven

man skulle kunna testa att bara lägga en oisolerad kabel uppe på klädseln som man kopplar till jord i bilen !

/emwtur
av lollan
okej=) tackar för snabba svar =) ska genast testa med kabel till stolen, verkar låta logiskt...
tackar för svar :)
jagrullar är bäst :D
Nya skärmarna

Stänkskärmar?

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]