Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mille08
Hejsan
Har en v70awd 01:a
Nu vid senaste snöfallet i sthlm så började det skrapa till höger fram(låter det som) när man åker över farthinder eller små gropar mm.
vad kan detta vara? trodde det var kylan men nu när det är relativt varmt ute så är det fortfarande skrap.
av mille08
Xioz skrev:skrap eller klonk? skrap kan det vara så enkelt att det e grus uppe i fjädern eller nån stanns där i talriken kanske. är det konk e det nog över fjäder lagert som har gett upp
ok får testa hissa upp bilen och spola där i hjulhuset.
Du såg även att jag skrev om att jag ska sänka bilen med fjädrar mm. hör fjäder lagret till där eller är det en annan enhet som även måste bytas.
Användarvisningsbild
av Xioz
mille08 skrev:
Xioz skrev:skrap eller klonk? skrap kan det vara så enkelt att det e grus uppe i fjädern eller nån stanns där i talriken kanske. är det konk e det nog över fjäder lagert som har gett upp
ok får testa hissa upp bilen och spola där i hjulhuset.
Du såg även att jag skrev om att jag ska sänka bilen med fjädrar mm. hör fjäder lagret till där eller är det en annan enhet som även måste bytas.

rekomenderar att byta lagrena där uppe sitter längst upp vid motorhuven. om de e glappa... för de är samma arbeta som att byta och sänka ...
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]

Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]