NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av glitch
Hej,

har nyss blivit V50 ägare (2007 1.8F) och noterade i helgen något jag inte sett innan. På höger sida av mittkonsolen (ungefär mellan reglagen för radio & klima har jag för mig) så är det ett ovalt område som är kanske 3-4cm långt och 1cm brett som är aningens utbuktat. Har nu kollat upp detta hos en ÅF och han trodde att man antagligen hade en mobilhållare där innan och sen när man drog loss den så buktades panelen ut en aning där den suttit. Det förklarar också att det fanns spår efter limrester kvar.

Surt värre :/ Syns inte så värst mycket men man kommer irritera sig jämnt. Fick ett pris på 3800.- för ny panel inkl. montering vilket kändes lite väl saftigt. Bara panelen skulle kosta 2737:-
Någon som har en idé om var man kan få tag på denna billigare?
Senast redigerad av 1 glitch, redigerad totalt 0 gånger.
Har eventuellt hittat en panel men den har suttit i en C70 med 6-växlad manuell låda. Är det någon skillnad på utformningen på panelen beroende på om det är 5/6/automat? Jag har ju en femväxlad t.ex. skulle den passa ändå?
Hej glitch. Du kan använda vilken panel som helt från C30 S40N V50 och C70N..

Aluminiumen på panelen är väldigt tunn och släpper lätt från plastbäraren som den är limmad emot.
Om du beställer från bildelsbasen kom ihåg att kolla så att inte det föreligger nån skada på objektet samt att det verkligen är aluminium och inte bauxite, viritual white osv..
Morsning.
Har en precis likadan buckla, fast till höger om växelspaken. samma storlek. inte en aning om vart den kommer ifrån, men när jag läste det du skrev så ser jag inte något annat sätt, hur den skulle uppkommit än det du fick höra. Va fick du ge för en ny konsoll?
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]