Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kidde
hej
?:-/

Jag tänkte montera parkerings assistans bak påmin V70 2001 och undrar om man kan ta från s60 och s80 också eller om V70:n har egna sensorer och sensor box. Sedan undrar jag om det är samma sensorer efter 2005. vissa skrotar säger att det är samma och vissa säger att det skiljer. Tittar man på Volvos tillbehörssida så verkar det vara samma sats till S60,S80 och V70. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249388.htm .

mvh Micke
bil V70 awd 2001
av Fred
Håller med Anders!
Samma funktion, och utseende, till en bråkdel av priset! Om man inte är original-anal så är valet givet!

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av black
har ni eftermonterat själva eller lämnat in på Volvo? vad går kalaset på?
av Fred
Jag monterade själv, det var busenkelt! :D Satsen kostar 299 kr, art. nr. 43-142. Till det kommer en burk sprayfärg i bilens originalkulör.

Och jag kan lova dig, rätt utfört går det nästan inte att se skillnad på originalsensorerna och Biltemas! :D

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av black
jag har ju redan Biltemas sensorer sedan 4 år tillbaka...funkar utmärkt än idag...efter ca 8200mil....men vad är det för länk "Brainy" nämner här uppe??? det ser ut som volvos original grejjer....
är inte riktigt med nu :(
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag nämner som det står i trådens rubrik "Monterad Biltemas backsensorer"

Har du dom biltemasensorer som man bara klistrar fast med dubbelhäftande tejp?
Användarvisningsbild
av black
är inte riktigt säker hur jag lyckades men varje gång jag klickade på din länk där uppe så kom jag in på samma sida som "kidde" länkade i sitt första inlägg....konstigt .....men men ...jag kom rätt till slut :))))
jag har samma sensorer som Fred monterade på sin bil....de som kostar 299:- fast jag tror att jag gav 249 för 4 år sedan :)
jag borrade 4 hål i kofångaren, det var inget jag klistrade fast med dubbelhäftande tejp, förutom själva "boxen" alltså huvudenheten, som jag klistrade fast i koferten vid RTI enheten....och det var nog med kardborrebandet om jag minns rätt
Finns det sensorer som man klistrar bara menar du? hur funkar det?

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Har renoverat framvagnen i min Volvo 240 GLT -88. […]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]