I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av VOLVOlution
Jag har en B230ft - 93 som jag skulle vilja trimma en aning. Har redan 2,5" avgassystem, dump, ställbart laddtryck och S60T spridare, är detta något som låter bra? Är lite ny på trim fronten... Skall jag skaffa mig en annan lmm till detta eller kan man köra på orginal?

Vill också byta topp o kam och har hört mig för... A-Kamen rekomenderas och en 531 topp, just till mina förväntningar (Som inte skall trimma bilen som f*n) men passar dessa två ihop? 531 toppen säljs komplett men med en vx3 kam, på blocket... Vilken är bäst A eller vx3.an? Eller kanske tillome någon annan..? Och ytterligare en fråga... Är det svårt att byta kamen, rekomenderas det kanske att byta hela toppen tillsammans med en kam som bara är att montera på och ut o köra?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Du kan ju köra med den lmm du har nu, om du har ett chip som är anpassat för s60-spridarna, annars lär du svarva/bygga eller skaffa en annan lmm.

Visst flödar 531 bättre än 530, men... Nu är ju inte allt riktigt så enkelt, en 531 finns det inte så stor vinst med om man inte ska börja vässa lite mer seriöst. 530 + a-kam ger ju en roligare vardagsmotor, medans 531 + vx3 ger en roligare lekmotor om har turbo som orkar flöda för det och mjukvara som är vettig.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)