Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Morgan M
Hej!.

Har en volvo 940-92 b230fb motor.har problem med att bilen drar ur batteriet hela tiden.

Någon som kan hjälpa mig med vad det kan vara för fel?.

Har ingen konstig stereoanläggning som kan dra ur batteriet.

Jag har kollat så inte bagegerumslampan lyser när bakluckan är stängd (via skidluckan).

problemet verkar ju ganska vanligt,då även en släkting har en volvo 940-95,som också drar ur batteriet.

Tacksam för all hjälp jag kan få :D .
av Hemulen
Det bästa sättet måste vara att koppla in en multimeter inställd på högsta ampereområdet 10-20A,vilket det nu finns på multimetern. Koppla instrumentet mellan en lossad batterikabel och batteriets pol så ser du om det läcker ström.Är så fallet,ryck säkringar till problemet försvinner=att felet finns i komponent som använder den säkringsgruppen. Lite läckström har alla bilar med typ klocka minne till eventuell stereo men det rör sig bara om några milliampere.En bagagerumslampa drar cirka 70milliampere och drar ut batteriet på ca 2-3dagar,därför märker man det bara om man låter bilen stå några dar....... ej om man kör varje dag. :)
av Hemulen
....Bara tänkte på en sak,har du ingen medhjälpare kan du t.ex ta loss en säkring och sätta instrumentets mätprobar där istället,eventuellt behöver du ett par flatstift så du kommer åt att mäta.Det ger sig nog hur du gör......när du kommer till skott :D .
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]