Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Maximilian
Då det lutar år 20 tummare till våren, inser jag själv att en sänkning är nödvändig för att bilen inte skall se ut som om den går på tå. Men hur drabbas bilens aktiva stötdämpare av detta? Är detta verkligen möjligt? Tappar man all funktionalitet? Många frågor, men eftersom chassit är helt underbart vill jag inte tappa funktionen. Jag vill inte heller åka omkring på 18 originalare som jag nu gör på vintern.

Tacksam för svar, då beställning på hjul är på G....

/C
av riha
20 tum, brr, jag tycker det kan se lika jäkligt ut med för stora fälgar som med för små fälgar.

Smaken som baken.

Har du någon bild med V70 och 20 tummare?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
V70II/XC70II/XC60/S80N äter fälgar! 20" ser inte för stort ut...

BildBild
Bild

Jaja, jag vet. Fälgarna kostar ungefär som en Saab 9-3ss Aero, men fan va snygga dom är! :-)-)
av Amli
XC90_Executive, jag har reflekterat att du VÄLDIGT ofta rekommenderar Heico... Något samband eller gillar du bara deras grejor ;-//
Användarvisningsbild
av henka35
Amli skrev:XC90_Executive, jag har reflekterat att du VÄLDIGT ofta rekommenderar Heico... Något samband eller gillar du bara deras grejor ;-//
Kan bara hålla med XC90_Executive. Heico har de snyggaste produkterna till Volvobilar. Tyvärr kostar de väldigt mycket. Men de ligger högst upp på min önskelista i alla fall.

//Henrik
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Amli skrev:XC90_Executive, jag har reflekterat att du VÄLDIGT ofta rekommenderar Heico... Något samband eller gillar du bara deras grejor ;-//
Eftersom Volvo och Heico har samarbete i många länder så vet man att Heico håller väldigt hög klass. Sedan har dom diskreta och snygga grejer! Dom bästa eftermarknadsgrejerna för en Volvo helt enkelt! :-)-)
av riha
XC90_Executive skrev:V70II/XC70II/XC60/S80N äter fälgar! 20" ser inte för stort ut...

BildBild
Bild

Jaja, jag vet. Fälgarna kostar ungefär som en Saab 9-3ss Aero, men fan va snygga dom är! :-)-)

Jag får nog själv säga att det inte, FÖR MIG, tillatalar med så stora fälgar. Påminner om gamla vesternfilmer med häst o vagn med stora trähjul. hahaha

får nog själv säga att för mig passar det rätt bra med 17-18" fälgar.
av JE Jr
Nya XC70 med 19" tillbehörsfälgarna blir grymt! Helst då den 2-tonade modellen. Har även sett en vit S80 med silverfärgade sådana fälgar, var också asballt! Så visst går det med stora fälgar :)
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Ok, jag är lite sen i den här tråden…
Det känns som bilen förlorar sin identitet om man avviker för mycket från den designen som Volvo bilar har. Samtidigt kan det kännas som man vill att den ska likna ett annat bilmärke.
Ibland, inte i detta fall, så kan en helt ny bil se ut som ett onödigt föryngringsförsök, då tex fälgarna kommer fram men hela bilen ser äldre ut än vad den är.
Man får vara försiktig om man vill styla bilen i efterhand.
Ӏr produkten inte funktionell, kan den inte heller vara vacker", brukar det heta hos Volvo.
Själv väljer jag Volvo för att där finner jag mest intellekt i designen och funktionaliteten.

….kanske, alla tycker inte det….
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]