Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej högt ärade forum!

Jag har fått en fråga som jag inte kan svara på.
Kanske någon av er kan det?

Fråga: Vilket artikelnummer har satsen med trälister (sats med fyra delar till instrumentbräda) till Volvo 240-serien?
Hej!

Träpanel var en av de detaljer som enbart fanns att få på 240 Classic 1992 och -93. Har själv en Classic -93 och vet hur omöjligt det var att få tag i bakluckeemblemet Classic. Många av de detaljer som ingick i Classic fanns inte i reservdelslagret hos Volvo. Classic var en marknadsföring som av någon anledning gick genom Publikationsförrådet. Det var därför Publikationsförrådet på Volvo som hade dessa specialdelar som Classic-serien utrustats med. Pub. förrådet sysslade på 90-talet med present/reklamprylar med Volvologgan på. När Ford tog över har jag för mej att pubförrådet minskades, om inte helt avvecklades.

Har inte reservdelskatalogen här på jobbet där jag sitter just nu, så jag kan kolla om träliserna finns med i katalogen. Men ska du försöka köpa trälisterna nu över disk på Volvo, så önskar jag dej lycka till! Tror inte dessa finns kvar om de någonsin legat på resevdelslagret.

Återkommer när jag kollat katalogen.
Hej!

Du har tur med detaljnummerna!
Men ovisst om de finns kvar, eller kostar rimliga pengar.

För vänsterstyrda bilar med träpanel.

354 03 02 = vänster hörn
354 03 04 = ovanför mittkonsoll
354 03 05 = handsfack
354 03 07 = höger hörn

Lycka till!
Hej!

Ett stort tack! Forum av denna typen är ju helt oumbärliga för entusisterna!

Jag sålde nyss en sats lister för en kompis räkning. Det visade sig att det var en tysk kille som vann auktionen. Av någon anledning som inte jag känner till, så ville han även veta artikelnummren. Jag har nu mejlat dessa till honom, tack vare dig. :D :D :D :D

I ett mejl fick jag denna adress av honom: http://www.volvo-bertone-ig.de/

Tack än en gång.

//Christer Nilsson

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg.

om V50 och C30 har samma backspegelkåpor s&a[…]

DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &[…]

Volvo on call

DU lär garanterat behöva programmera. &A[…]