Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av monarped
saab 9-3 -99
displayern te fläckt /ac styrningen sifrorna syns i bland o i bland inte , ibland svagt
har sett dom som fixar displayern på färddatorn men inte nån som fixar dom här
har frågat på saab deras komentar byter du blir de troligtvis samma sak om ett par år igen
nån som vet nått tipps . nån som fixar va de kostar e dom dyra på skroten
:cry:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vet att det finns någon metod där man använde ett strykjärn och värmer.
Forumets Saabexpert Brainy vet nog mer om detta.
Användarvisningsbild
av Ticken
Ett litet allmänt meddelande till Brainy ifall att det skulle vara så att du tittar in här..

Skriv gärna en liten rad om hur du gjorde med strykjärnet, har en bekant som efterlyser sån info.. också problem med sin 9-3:a..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Brainy
Det ska gå att göra likadant på ac-displayen som på färddatordisplayen, men tänk på att vara väldigt försiktig så ni inte förstör något.

Här står det hur ni gör http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... =6&t=46663&
Antagligen så skruvas acc-enheten isär annorlunda men ta det lugnt så ska säkert det gå bra, speciellt lugnt lär ni ta det när ni lossar displayen från kretskortet så ni inte sliter sönder kabeln.

På färddatorn som jag lagade så använde jag både strykjärn och tryckmetoden som nämns längre fram i ovannämnda tråd.
Endast tryckmetoden gjorde varken till eller från.

När jag har strykit så har jag haft strykjärnet på full effekt samt lagt ett smörpapper emellan.

Jag tror på metoden med mothåll där sladden aldrig riktigt får chansen att tappa kontakten igen.

mvh
Anders
av monarped
testade me strykhjärn men de funkade inte,kan ju va nått annat fel
men tänkte på de me högtalaren te blinkersljudet,plockade dän o kollade ser inget på krettskortet
men e de nån som har nått tipps på va de kan va ,fattar inte varför ljudet bara försvan
Motorhaveri s60 2.4T

Har man inte bytt oljepump så brukar drevet […]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]