Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Vet att upplands motor i akalla är billiga just nu

Kamremmen byts då o det lär väll kosta runt 6-8 beroende på vart man servar bilen
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja det bästa är att du kollar just dit dagsaktuella pris på just ina verkstäder.
men det är viktigt att du jämför samma service (skiljer det för mycke i pris så är det inte samma service som utförs!!!)

det som utförs är de vanliga kontrollerna + en hel del extra på just denna service
Bränslefilter
kamrem
vevhusventillernin (nått de flästa icke märkesverkstäder missar)
tror även hjälpagrigat remen är med

det var det jag kompå på rak arm.
Användarvisningsbild
av greeeken
Då har ja en fråga till dig Carman.
Borde inte volvo auktoriserade verkstäder göra samma service på låt oss säga just 16000 mils service?
Rimligtvis så gör dom det.

Kolla även me Solna Bilteknik. Auktoriserade o väldigt billigt.
Användarvisningsbild
av CarMan
på aktoriserade verkstäder är det lättast att få samma service när man jämför, man antara trådskaparen kan koma att ringa andra verkstäder
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Såg att Mekonomen lämnar 15% rabatt på volvo-service under februari månad.
av Lasse H
Stupid-Flanders skrev:Såg att Mekonomen lämnar 15% rabatt på volvo-service under februari månad.
Jag snackade med Mekonomen i Skärholmen och dom ville ha drygt 10 lax för denna service.
Ska kolla med Solna Bilteknink nu.
Användarvisningsbild
av camaro69
Solna Bilteknik har visst inte fått så positiva omdömen av konsumentvägledare m fl.

Sök på Forumet ang trådar om Solna Bilteknik.

Jag skulle aldrig lämna min bil där.
Men snålheten har ju bedragit visheten förr.
Fråga på Bilia Segeltorp vad dom tar. Just nu är det visst 15% rabatt på service på Bilia. Det var därför som Mekonomen sänkte priset med 15%
Användarvisningsbild
av CarMan
jag kolla mekonomen priser i en annan tråd, trotsa att dom lämna rabatt så var det ändå billigare at serva hoss volvo (gälde en bas service i det exemplet)

bor du i stockholms trakten så kan man tjäna många tusenlappar på att åka till en mindre ort, även om det är lågngt o tar en del tid
B230fk saknar kraft

Hej Jag har en volvo 940 med en nyrenoverad b230fk[…]

Det är där man skruvar fast dragögl[…]

Nu har jag gjort rent samtliga glidpinnar och lagt[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]