- sön 08 feb 2009, 20:07
#259169
Hej.
Har en Volvo 244 -88b, b230f. För några veckor sen så började motorn gå lite dåligt när den var kall, och bilen accelererade dåligt i ca 200-300m för att sedan rycka till och sedant gå normalt. Eftersom bilen alltid repat sig så har jag inte lagt nån större mängd energi på att hitta problemet.
Men när jag var på väg hem från jobbet idag så gick bilen otroligt dåligt, ibland på tre cylindrar, ibland på en. Bilen orkar knappt harva sig fram på ettan, så jag stannar bilen och går ut för att byta stiften. Sätter mig i bilen, och märker ingen skillnad. Jag lyckas ändå ta mig hem och in i garaget.
Jag kollar stift och tändkablar, allt är som det ska, men bilen går fortfarande dåligt. När vi nyper ihop returslangen efter bränsletrycksregulatorn så höjs tomgången och bilen går normalt. Vi har också provat att lossa bränsleslangen före spridarröret och kört på starten, pumpen öser ut bensin.
Tror ni det kan vara fel på bränsletrycksregulatorn, eller vad kan det vara?
Har en Volvo 244 -88b, b230f. För några veckor sen så började motorn gå lite dåligt när den var kall, och bilen accelererade dåligt i ca 200-300m för att sedan rycka till och sedant gå normalt. Eftersom bilen alltid repat sig så har jag inte lagt nån större mängd energi på att hitta problemet.
Men när jag var på väg hem från jobbet idag så gick bilen otroligt dåligt, ibland på tre cylindrar, ibland på en. Bilen orkar knappt harva sig fram på ettan, så jag stannar bilen och går ut för att byta stiften. Sätter mig i bilen, och märker ingen skillnad. Jag lyckas ändå ta mig hem och in i garaget.
Jag kollar stift och tändkablar, allt är som det ska, men bilen går fortfarande dåligt. När vi nyper ihop returslangen efter bränsletrycksregulatorn så höjs tomgången och bilen går normalt. Vi har också provat att lossa bränsleslangen före spridarröret och kört på starten, pumpen öser ut bensin.
Tror ni det kan vara fel på bränsletrycksregulatorn, eller vad kan det vara?