NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kom ut till bilen tidigare ikväll och såg att ena ytterbackspegeln var invikt, men åt fel håll. Då de är elektriskt infällbara "lagade" de sig själv och så vitt jag kan se är de hela, förutom glaset som sitter på höger blinkers

Nu till mina frågor, Någon som vet vad det kan kosta att byta blinkersglaset? Är detta någon man kan köpa och göra själv eller är det verkstad som gäller. Till saken hör att jag inte kan skryta med mekanikerkunskaper i högre utsträckning.

Jag har naturligtvis redan ringt min verkstad som hade stängt. Fick tag i en annan som menade att jag måste åka in så att de kan kontrollera övrigt skick på ytterbackspegeln och de kunde därför inte ge ngon prisuppgift.

Det gäller en c30 2007.
Det går att laga själv.
Storleken på blinkers insatsen är olika på bilar -06 och 07-
Det är en hel modul du lyfter ut efter att ha lossat backspegelkåpan. Du kan se mer här på bilderna hur du demonterar speglen.
Bild
Bild
Bild

Den stora är 07-
Bild

Bild
Halloj,

Båda mina blinkersglas är solblekta, d v s att de har blivit gulaktiga och trista. Ordentligt trista. Hade loss ena glaset idag för att försöka rengöra, men med tröstlöst resultat. Någon som vet vad det kostar att köpa nya? Byta kan jag själv. Jag gissar priset som nämndes i tidigare inlägg är inklusive arbetskostnad?
Thurzton skrev:Halloj,

Båda mina blinkersglas är solblekta, d v s att de har blivit gulaktiga och trista. Ordentligt trista. Hade loss ena glaset idag för att försöka rengöra, men med tröstlöst resultat. Någon som vet vad det kostar att köpa nya? Byta kan jag själv. Jag gissar priset som nämndes i tidigare inlägg är inklusive arbetskostnad?
Priset som jag betalade var för högersidan. I priset ingick även arbetet.
FiddeUBC skrev:Det går att laga själv.
Storleken på blinkers insatsen är olika på bilar -06 och 07-
Det är en hel modul du lyfter ut efter att ha lossat backspegelkåpan. Du kan se mer här på bilderna hur du demonterar speglen.
Bild
Bild
Bild

Den stora är 07-
Bild

Bild
Lånar denna tråd lite.

Upptäckte igår att det var kondens/vattendroppar på insidan av höger sidoblinkersglas. Efter en närmare titt hade jag fått ett stenskott som orsakat en spricka.

Nu till min fråga, FiddeUBC eller någon annan, när man har lossat blinkerskåpan - är det "bara" att lirka loss blinkersglaset? '

Detta gäller en V50 -08
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]