Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Är det någon som tycker att belysningen till stereon växlar mellan ljus och mörk rätt ofta så här års.
Jag funderar på om det går att ställa hur den skall känna av hur mörkt/ljust och var sitter sensorn?
Det kanske är något Volvo måste fixa med sina instrument.
//Froggen
Froggen skrev:Hej!
Är det någon som tycker att belysningen till stereon växlar mellan ljus och mörk rätt ofta så här års.
Jag funderar på om det går att ställa hur den skall känna av hur mörkt/ljust och var sitter sensorn?
Det kanske är något Volvo måste fixa med sina instrument.
//Froggen
Du kan lösa det hela med lite tape runt larmsensorn. Då tror bilen att det är natt hela tiden.
OK
Nu vet jag var sensorn sitter. Men då skulle jag vilja lysa med en lampa för att få displayen att alltid vara på,istället för att den ständigt tror att det är natt och displayen ser mörk och tråkig ut.
Anledningen till denna kanske onödiga tråd är att när det är kass väder så håller min display och hoppar mellan ljus och mörk.
Kanske kan volvo ställa denna funktion så den inte hoppar som den gör, lite som man gör med ljudvolymen som varierar med hur mycket det bullrar
//Froggen
kave skrev:Du kan lösa det hela med lite tape runt larmsensorn. Då tror bilen att det är natt hela tiden.
Om du menar solsensorn uppe på instrumentbrädan, så tänk då på att andra funktioner använder sig av den. Exempelvis klimatanläggningen för att kompensera mot solinstrålningen i bilen. Kan bli ganska varmt och svettigt i bilen en solig dag om klimatregleringen tror att solen inte är tänd bara för att man tejpat sensorn... :idea:
maila volvo (om alla mailar så ser dom att det finns ett behov)
ni ska inte maila återförsäljarna, utan volvo.
dom kan ju bygga om mjukvaran så den väntar längre innan den växlar, eller så ska det vara mörkare innan den växlar
CarMan skrev:maila volvo (om alla mailar så ser dom att det finns ett behov)
ni ska inte maila återförsäljarna, utan volvo.
dom kan ju bygga om mjukvaran så den väntar längre innan den växlar, eller så ska det vara mörkare innan den växlar
Eller också snegla på ex Audi och göra så den inte växlar märkbart alls.
När instrumentet helt plötsligt blinkar till så tas min fokus från vägen en halvsekund
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]