Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MICKETIC
Hejsan alla vänner. Jag har en fråga om det är någon som vet hur mycke en b230et laddar när den är orginal?Man har hört olika från alla håll. Tack på förhand Micke. :roll:
av Addekarlsson
Inte riktigt säker, men bör vara 0.5 bar va?
Du har väl en tryckmätare i instrumentbrädan? Nu finns det ju 2 modeller. En som bara har en gul markering, och en som har gul/röd.

Den med bara gult, så har du 0.5 bar mitt i det gula fältet. Alltå, det gula går från 0 till 1 bar.

På den gul/röda, så har du samma värden, men skillnaden är att 0.5 bar ligger i skarven mellan det gul/röda.

Så har jag förstått det hela iaf, men kan ha fel. :D

Mvh/ Adde
av Peterlindberg
jag har hör att dom ska ladda kring 0.7 orginal men kolla med volvo
av jonas_bjork85
0,6-0,7 orginal, lätttryck ligger på 0,3-0,4. Intresserad av att ställa upp? kolla upp Viking-Chip, han har fått mkt bra kritik och en kompis till mig installerade ett sådant häromdagen och man ska kunna ställa upp till 1,3 bar utan bekymmer på 95 oktan. Detta har för kompisen funkat klockrent och jag skulle nog vilja rekomendera Viking-Chip.

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&ar[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Med förbikopplad tryckregulator på komp[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]