Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej alla!
Syrrans 745 -89 får med jämna mellanrum för sig att inte starta, har aldrig stannat under gång dock.
Har kikat lite på volvodennis problem och (tror jag), uteslutit några möjliga fel. Följande är konstaterat.
Främre kontaktorn på pumpreläet drar på tändläget, trycker jag in den andra med fingret startar huvud-
pumpen, provar jag då att starta händer inget! Ingen spänning finns på 11:ans säkring i tändläge, 12:an
dock. Kollat på elschemat men blir inte klok på vart matningen till 11:an kommer från. Spänning finns på
5:ans stift på LMM i tändläge. Nu står jag mer eller mindre där jag står utan ideér.
Det sista jag bytte var startkontakten (beg.). Slump eller inte men då gick den en månad utan en miss,
för att sedan återgå till stendöd. Jag hoppas nu på hjälpande råd från vise män eller kvinnor.
hälsn. Åke
boomtown skrev:Konstigt, jag har provat ett antal andra reläer, inga nya dock, samt provat att löda om det befintliga men icke.
Jag får prova ytterligare. Tack och bock.
Ja men då har du nog kört färdigt racet för bränslerelä. Finns andra grejor att kolla efter det som jag inte har riktigt koll på :)
Men nån Volvo guru hör nog av sig snart :mrgreen:
Dalldall! Har redan provat att byta reäet vid exp. kärlet.

Har kört en diagnos på bränsle+tändsystemet idag. Ingen felrapport på någon av dem. 2:an+ 6:an.
Jag trodde den lagrade felen, för jag bytte massemätaren för ett tag sen då den packade ihop.
mvh. åke

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]