Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lennartw
När jag kör startmotorn öppnar inte insprutningsventilerna. Sprayar jag i insuget med startgas startar den direkt och fortsätter att gå. Jag har provat med en annan huvudpump och en annan bränsletrycksreulator. Ingen förändring. Jag har lossat returledningen efter tryckventilen och där är bra flöde men luftbubblor med i bensinen. Någon som kan komma med förslag ?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
lennartw skrev:När jag kör startmotorn öppnar inte insprutningsventilerna. Sprayar jag i insuget med startgas startar den direkt och fortsätter att gå. Jag har provat med en annan huvudpump och en annan bränsletrycksreulator. Ingen förändring. Jag har lossat returledningen efter tryckventilen och där är bra flöde men luftbubblor med i bensinen. Någon som kan komma med förslag ?
En fundering... Har du spänning på säkring 12 när du har tändningen på läge 2 (körläge) och läge 3 (startläge)?
av lennartw
Kanon! Plockade isär relät och petade lite på lödningarna, sedan startade den direkt.Stort tack!
Jag återkommer om det blir fler fel. Hälsningar lennart w
av lennartw
Det är -89. Den startar nu (se föregående inlägg) men nu har den ingen tomgång. Kanske beror det på
något jag har varit och pillat på när jag har letat efter felet, för sådan var den inte innan.
Tack igen lennart w
Användarvisningsbild
av MoteX740
Kommit åt sladden till tomgångsventilen när du har varit där och pillat ?
Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]