Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare!

Kupefläkten blåser dåligt på alla farter och särskilt på Auto & 5.
Har bytt AC enheten, kupefläkten, fläktmotståndet, det guldiga relät som sitter bredvid fläkten, relät i säkrings dosan i motor rummet och AC reläet som sitter vid säkrings dosan i kupen.
Det är fortfarande dålig fart i fläkten!

Vad kan felet vara?? ?:-/

Finns det något spjäll som sitter direkt efter fläkten som ska öppnas o stängas beroende på vilken fläkt fart man har valt??

Är tacksamm för all hjälp jag kan få :D :-)-)
Senast redigerad av 5 Wiper, redigerad totalt 0 gång.
Tomas88 skrev:Förtydligade din rubrik. Tänk på att sätta en tydligare rubrik som beskriver felet i fortsättningen, så får du lättare hjälp också.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=27457
okej inga problem =D
Du kan inte hjälpa mig med min problem?? :D
Tror inte det tyvärr. Är inte så kunnig med bilelektronik.
Men är du säker på att du inte har nåt kupéfilter? Vet att inte alla årsmodeller har det så det kan mycket väl stämma.

Lägger i alla fall upp en bild på hur det ser ut där det sitter på min 01a.

Bild

Detta är efter att ha lossat panelen undertill på passagerarsidan. Filtret sitter i kassetten med två flikar och skall dras rakt neråt när man lossat fästet.
Okej ska se om jag har missat filtret men har för mig att det inte finns någon sån lucka där nere men ska kolla för säkerhets skull :D
Wiper skrev:Okej ska se om jag har missat filtret men har för mig att det inte finns någon sån lucka där nere men ska kolla för säkerhets skull :D
Hade inget kupeluft filter! :(
Vad kan då det beror på att det är så dåligt drag i fläkten?

Någon som har någon ide om vad det kan vara för fel på LMM ?
Märkligt, jag har samma bil och har haft samma bekymmer, men jag har ett filter som var helt igenkorkat, köpte nytt på biltema och sen blev det "orkan" i bilen.
Jag har oxå en V40 2.0T från 99... :shock:
Om du inte har något filter kanske det är där luften åker ut istället? 8)
av Mardy
Där sitter väl ingen lucka under till? Man måste väl skruva av hela plast "kåpan" som sitter ovanför fötterna på passagerar sidan för att komma åt filtret? Det har jag för mig sedan jag bytte, men rätta mig om jag har fel :)

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]