Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Har snokat runt lite o kollat på V70 R
Hittade en 98:a awd R som verkar OK.
Men har fått för mig att alla V70 R har två st utblås, en på höger o en på vänster.
Men denn ahar bar aen på höger.
Har jag fel?
Den är inte importerad om det skulle hjälpa
av Bengan75
Har inte framhjulsdrivna ett och AWD 2 st? Men det kan ju vara omgjort oxå på dom som har ett original.. finns ju såna rör att köpa
Användarvisningsbild
av Phantom
Det är bara R som har två utblås som standard vilket det inte är på vanlig awd. Troligen har någon bytt avgassystem till ett enkelt utblås.
Kolla fordonsuppgifter så du vet att det handlar om en R som du tittar på. Det kan du göra med reg.nr på vägverkets sida.
Användarvisningsbild
av ketto
är de inte så att -99-00 har dubbla utblås original?
Användarvisningsbild
av greeeken
Phantom skrev:Det är bara R som har två utblås som standard vilket det inte är på vanlig awd. Troligen har någon bytt avgassystem till ett enkelt utblås.
Kolla fordonsuppgifter så du vet att det handlar om en R som du tittar på. Det kan du göra med reg.nr på vägverkets sida.
184 Kw så nog är det en R alltid
För jag har bara sett enkla utblås på dom små R:en
Användarvisningsbild
av Nexus
denna svensksålda R har bara ett utblås http://www.blocket.se/vi/19101199.htm?ca=12_s
även import :wink: tycks ha ett utblås http://www.blocket.se/vi/18115935.htm?ca=12_s
tycks vara Fwd som har ett utblås som vanliga v70.
så att alla R har dubbla utblås stämmer inte :roll:
alla awd har uttag för dubbla slutrör men sen vilka som har det standard var en bra fråga?
Användarvisningsbild
av Phantom
Är det så...jag som var säker på att R hade dubbla :oops: men det är kanske ett tillval som finns till R då :???:
Jag vet ju att "vanliga" AWD har möjlighet att sätta dubbla i efterhand(som jag ska göra vid byte), men jag var ju säker på att det var standard efter de jag träffat på...
av JanEkstrand
Hej

Vet ej om min teori stämmer eller ej men tittade lite på bilderna. Jag har en V70 1999 och den har avgas röret på höger sida och ett blind lock på vänster (möjligt att sätta ut blås). Men årsmodellerna före har avgasröret på vänstersida och ingen blind plugg på högersida. 1999 blev de ju uppdaterade med nytt bakparti kan det vara så att de fick dubbla blås 1999 och dem på bocket är ju 1998or.

En teori bara.

Jan
Användarvisningsbild
av B4B
Det man kan säga om detta är att bilar med avgasröret på höger sida är bilar med AWD och avgasröret på vänster sida är bilar med FWD. Sen har jag sett bilar med dubbla blås och det har varit bilar med och utan AWD, om dom är ombyggda kan jag inte svara på.
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]