Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kicken
Hej har en liten fråga ang stansa om en kaross.

jag har en 244 som är rostig och funderar på o köpa mig en finare av samma årsmodell och flytta över motor och allt från den gamla till den nya karossen och stansa om alla nr på karossen.

skulle det gå? och det är väl inget stor riskt att besiktningsmannen börjar kolla upp ramnr m.m om man kommer in med en fin veteranare, dom finns ju ute på vägarna ju!?

om man nu ska stansa om alla nr på karossen.. vart sitter alla nr?

och ja jag vet att man inte får stansa om en kaross men lite fakta skulle ju inte skada! mvh johan
Senast redigerad av 2 kicken, redigerad totalt 0 gång.
av Amarace
Det är ju olagligt främst! Så du får väl leta upp var allt sitter själv, för jag tror ingen på något seriöst Forum hjälper dig med det.

Andra aspekten är ju att OM du gör det och det upptäcks har du två bilar som bara är att skicka till återvinningen då det inte går att ordna upp.

Sen för det tredje, varför? Ta motorn från den dåliga till den friska och behåll identiteten på den friska, varför ens tänka på att byta identitet?
Användarvisningsbild
av camaro69
kicken skrev:Hej har en liten fråga ang stansa om en kaross.

jag har en 244 som är rostig och funderar på o köpa mig en finare av samma årsmodell och flytta över motor och allt från den gamla till den nya karossen och stansa om alla nr på karossen.

skulle det gå? och det är väl inget stor riskt att besiktningsmannen börjar kolla upp ramnr m.m om man kommer in med en fin veteranare, dom finns ju ute på vägarna ju!?

om man nu ska stansa om alla nr på karossen.. vart sitter alla nr?

och ja jag vet att man inte får stansa om en kaross men lite fakta skulle ju inte skada! mvh johan
Håller med Amarace.

Knepig frågeställning. :roll:

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]