Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av BraFart
Oj Oj vad min volvo 944 turbo -96:a är törstig. Finns det någon som vet hur mycket förbrukningen går upp om man använder ac:n. Kan en kass ac pump bromsa extra ? (Har noterat att det pyser och lever från luftutsläppen när man stänger av motorn trotts att ac:n inte har används kee)
Användarvisningsbild
av Ramon
BraFart skrev:Oj Oj vad min volvo 944 turbo -96:a är törstig. Finns det någon som vet hur mycket förbrukningen går upp om man använder ac:n. Kan en kass ac pump bromsa extra ? (Har noterat att det pyser och lever från luftutsläppen när man stänger av motorn trotts att ac:n inte har används kee)
Hur törstig är bilen (blandad körning)? Ja, visst kan en defekt AC-pump hjälpa till att höja förbrukningen, en bil med frisk AC drar ju mer än en utan och ifall den dessutom inte är helt 100%-ig så visst.

Hur långt har bilen rullat? När byttes luft-/olje-/bränslefilter? Tändstift? Har du sportluftfilter monterat?
av BraFart
Bilen passerade 19000 i dag och jag fotade mätaren :-) service för ca:250 mil sedan, På bilprovningen var allt ok i förra veckan, och sen drar bilen 1,4 l/mil med ganska försiktig högerfot. kanske aw71 inte är århundradet uppfining?
Användarvisningsbild
av Ramon
BraFart skrev:Bilen passerade 19000 i dag och jag fotade mätaren :-) service för ca:250 mil sedan, På bilprovningen var allt ok i förra veckan, och sen drar bilen 1,4 l/mil med ganska försiktig högerfot. kanske aw71 inte är århundradet uppfining?
Kan bero lite på vxllådan och sen hur pass mkt du kör i stadstrafik osv. Kör du mkt i stadstrafik så kan det bero på det.
av BraFart
Ja det kanske är så och man åker som en kung samt känner lite av känslan från min första bil, 142:a det är faktiskt värt några deciliter/mil, akrylat bensin till gräsklippare kostar 14:- litern så dyrare än så kan knapast soppan bli. bara att gilla läget.
av Volv8
BraFart skrev:Ja det kanske är så och man åker som en kung samt känner lite av känslan från min första bil, 142:a det är faktiskt värt några deciliter/mil, akrylat bensin till gräsklippare kostar 14:- litern så dyrare än så kan knapast soppan bli. bara att gilla läget.
kör på etanol så blir det billigare
Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]