Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Ska bli skönt att sätta sig i bilen i vinter.
En polare hjälpte mig koppla in remote-start i helgen.
När jag vaknar så startar jag bilen med larmets fjärrkontroll, så är den varm och go när jag kommer ut. :D
Behöver inte stänga av bilen när jag kommer ut heller.
Bara låsa upp med fjärren, stoppa i nyckeln och vrida till läge 2 och trampa på bromsen. Då är bilen igång precis som vanligt. :D
Hur skönt är inte det på en skala från 1-10? :D

Har startspärr på handbromsen för fjärrstarten, och handbromsen drar jag alltid åt efter att jag lagt ur växeln.
Skulle jag mot förmodan glömma lägga ur växeln, så är handbromsen så bra att bilen inte flyttar sig iaf (max 4-5 hack). :D
Men drar jag inte åt handbromsen, så går det inte fjärrstarta bilen.
Användarvisningsbild
av olafixar
Addekarlsson skrev: När jag vaknar så startar jag bilen med larmets fjärrkontroll, så är den varm och go när jag kommer ut. :D

Hehe EN KLAR 10 (BE)
av xnox_manpower
Mmmm låter skönt.
vad sånt tänkas att kosta?
Webbmaster skrev:Hehe EN KLAR 10 (BE)
Thx! :D (BE)
xnox_manpower skrev:Mmmm låter skönt.
vad sånt tänkas att kosta?
Kostade inte alls mycket. Ca 2000 kr, men då ingår larm med immobiliser oxå. :D
Det sitter nämligen en sån funktion inbyggt i mitt larm. Ett Foxguard CL 10 med immobiliser. Köpte det för 1800 kr inkl frakt. Sen ett par meter kabel samt 4 relän för fjärrstarten. :D
Användarvisningsbild
av Sparkz
Och så komplettera med fjärrstyrning så du kan köra den från parkeringen ända fram till dörren om det skulle regna eller så... 8)
av Addekarlsson
Men självklart är det under bearbetning i det stora maskineriet som kallas hjärna. :D
Eller näe, kanske inte. Blir som så svårt med en manuell låda. :D
Har typ 3 meter till bilen från dörren på vintern, och typ 5-6 meter till bilen på sommarn. :D
Men jag ska erkänna att jag ahr redan tänkt tanken iaf. :wink:
Användarvisningsbild
av Crille
Vad har du för matrial i gångvägen till bilen eftersom den krymper när det är kallt :wink:

Jag skulle behöva lägga om min gång till garaget och det verkar vara ett intressant matrial som du har där.
av Addekarlsson
Crille skrev:Vad har du för matrial i gångvägen till bilen eftersom den krymper när det är kallt :wink:

Jag skulle behöva lägga om min gång till garaget och det verkar vara ett intressant matrial som du har där.
*skrattar* :D Ja du, det är en helt egen uppfinning det, så den har du inte råd med. :wink:
Näe, så illa är det inte. Ställer bilen vid mitt uthus på sommarn och utanför köksfönstret på vintern.
Ställer mig vid köksfönstret på vintern, så inte min sambo ska köra över min motorvärmarkabel när hon ger sig iväg med sin bil.
Vi har en liten gård, för vi bor centralt i samhället. Men vi har däremot 2 in/utfarter.
Värre än så var det inte. :D
Användarvisningsbild
av volvo
Tänk att ha sån lyx du har, själv får man springa 200m till bilen och sitta och frysa tills värmen kommer upp i bilen också.

Klart en 10:a för dig.
av Addekarlsson
volvo skrev:Tänk att ha sån lyx du har, själv får man springa 200m till bilen och sitta och frysa tills värmen kommer upp i bilen också.

Klart en 10:a för dig.
Thx! :D
Gissa hur skönt det är att ligga i sängen på morgonen och bara trycka på fjärren, så hör du hur bilen startar. :D
Riktigt gött när det är kallt ute.

Bara skaffa kåk det, så blir det inte så långt till bilen. :wink:
Gjorde jag för ett år sen, och jag har aldrig bott så dyrt som jag gör nu. :D
Sen köper du ett Foxguard CL 10 med immobiliser, 4 st enkelrelän och ca 2 meter 4mm2 kabel. Sen har du fjärrstart på bilen.
MrMix på Tpc säljer dessa larm för 1800 kr plus frakt. :)

Ok, tack för svar. Väldigt intressant.[…]

Sensorring bak Volvo V40

..Mailade till den sida du tipsade om. Få[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Volvias maskinskade täcker till 17000 med m&o[…]

D4 VEA dricker olja

Är det någon som har koll på vad […]