Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvotvåförti
Tjena jag har en 240 som bara tvärdog häromdagen, sen efter så var det ingen gnista, är en B230F, har bytt databoxen framför höger framdörr/under handsfacket, sen den på vänster framskärm vad den nu heter har jag bytt, tändspole också bytt, tändlägesgivaren är hyffsat ny har mätt motståndet i det men kommer inte ihåg vilket värde det var, men fördelarlock o tändkablar har inte gått många mil men har inte bytt nått sånt efter att den stanna. Plockar delar ifrån min farsas 740 me likadan motor, men han använder ju den så ofta så jag måste stoppa tillbaks grejerna rätt snabbt :) vad kan det vara?
av volvotvåförti
Mutterdragare skrev:Vad det exat samma tändmodul(grejen vid vänster framskärm),är hängsäkringen som hänger nära pluspolen på batteriet ok?
ser ju exakt lika dan ut men har inte kollat några nummer vad jag kommer ihåg, var samma nummer exakt på databoxarna iaf, nej den säkringen har jag inte kollat, får göra det :D den tändmodulen som satt på min funkade ju på farsans 740 så det var nog inge fel på den?
av volvotvåförti
sunkmaster skrev:e det ström fram till tändspolen? e det inte det då kan det vara hallgivaren
ja det är ström fram till tändspolen, sitter vell ingen hallgivare om man har tändlägesgivare? eller har jag fel :)
av sunkmaster
volvotvåförti skrev:
sunkmaster skrev:e det ström fram till tändspolen? e det inte det då kan det vara hallgivaren
ja det är ström fram till tändspolen, sitter vell ingen hallgivare om man har tändlägesgivare? eller har jag fel :)
det där kan jag inte jätte mycke om men det brukar sitta hallgivare på B230F men det kanske finns olika. finns ju tom hallgivare på B230A
av volvotvåförti
Mutterdragare skrev:Vad det exat samma tändmodul(grejen vid vänster framskärm),är hängsäkringen som hänger nära pluspolen på batteriet ok?
kollat säkringen och ena änden av säkringen så fanns ingen kabel för den låg lös bredvid:S vet inte hur länge den gjort det
Användarvisningsbild
av Sparkz
volvotvåförti skrev: vet inte hur länge den gjort det
Sen bilen tvärdog? :wink:
Om det är rätt säkring du är på så matar den hela systemet. En flatstiftsäkring i en vit hållare i närheten av tändspole/servobehållare.
av volvotvåförti
Sparkz skrev:
volvotvåförti skrev: vet inte hur länge den gjort det
Sen bilen tvärdog? :wink:
Om det är rätt säkring du är på så matar den hela systemet. En flatstiftsäkring i en vit hållare i närheten av tändspole/servobehållare.
ok ska kolla tack för hjälpen

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]