Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
bytte upp mig(kanske)hade en v70 2.4 business 170hk aut.-04,(fick 106tk i inbyte)köpte i går en volvo v70 aut. 2.5ft flexifuel kinetic -09,(får den på måndag)oyster grå met.vinterhjul,kupev.uttag+kupev.tyg+gummi mattor,lastrums matta,fri försäkring i ett år.pris 291tk,tycker själv att priset var helt ok,eller ??:-/
Grattis till nya bilen!

Den blocketannonsen på en V70 2.5FT summum med RTI o hela faderullan kan man nästan 'räkna bort' då den kommer från Volvo bil. Nypriset på den bilen är ju betydligt mer än 315 (ska vi gissa på 500+?).
av bilgalen
XC90_Executive skrev:Den blocketannonsen på en V70 2.5FT summum med RTI o hela faderullan kan man nästan 'räkna bort' då den kommer från Volvo bil. Nypriset på den bilen är ju betydligt mer än 315 (ska vi gissa på 500+?).
Om nu Volvo cars väljer att "rea ut" sina egna bilar så får de ju skylla sig själva. Priserna på marknaden blir ju således där efter. Så förstår inte varför man skulle "räkna bort" den bilen?
av Lövet
bilgalen skrev:
XC90_Executive skrev:Den blocketannonsen på en V70 2.5FT summum med RTI o hela faderullan kan man nästan 'räkna bort' då den kommer från Volvo bil. Nypriset på den bilen är ju betydligt mer än 315 (ska vi gissa på 500+?).
Om nu Volvo cars väljer att "rea ut" sina egna bilar så får de ju skylla sig själva. Priserna på marknaden blir ju således där efter. Så förstår inte varför man skulle "räkna bort" den bilen?
Håller absolut med.

Det är samma sak som de handlare som försöker sälja ut fjolårsmodeller med mindre utrustning för samma pris när exempelvis Volvos classicmodeller börjar komma fram. Hallå?
Jag menar att det bara finns en sån ute. Den ligger ju helt galet till prismässigt. Om det finns 100 ute till salu och en 'sticker ut' så kanske det inte är den man ska jämföra med i första hand. Tycker däremot att det är idiotiskt att sälja bilarna så billigt, även om dom behöver få sålt dom. Inbytesbilen lär inte vara värd lika mycket om man köper en sån, tror jag....

Den är inte miljöbilsklassad heller, eftersom den är inreggad med 18". Tror det är Fortuna Diamond cut på den. Grymt snygg kombination med vit bil, tonade rutor och mörka (tvåfärgade) fälgar.
av Lövet
Jag förstår att du som Volvoägare (eh, det är ju jag också när jag tänker efter) inte gillar när nya bilar sjunker i pris. Man kan tycka vad man vill men effekten är att det slår direkt på andrahandsvärdet. Ingen bryr sig vad du har betalat för bilen utan jämför vad man får betala idag för en liknande bil.

Ett exempel är vad som hände med andrahandsvärdet ges av Mitsubishi Pajero Sport som någon gång runt -04 sjönk i nypris med 40.000kr. Inte var begagnatköparna sugna på att betala mer för bilarna som köptes innan sänkningen bara för att 1a ägaren gjort det? Nej, de värderas enligt samma förutsättningar som de "billiga" bilarna, inget konstigt i det.

Det här inlägget blev alldeles för långt egentligen och kanske inte solklart men poängen är att de billigare bilarna ger ett klart avtryck på prisbilden eftersom köparna "vant sig" vid en lägre prisbild. (Kanske dock inte i det här fallet om det bara finns 1 bil till salu med den prisbilden)
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]