Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av greven63
Hej har en V40 från 03 har ett problem tycker att det blåser dåligt på rutan när fläckten är på max det blåser bra på alla andra ställen när jag välger dom och jag har tittat på stagen som sitter på sidan vid ovan för gasenpedalen och dom verkar röra sig som dom ska tänkte om slangen har hoppat av som skall föra luften upp på framrutan för det låter som om luften bara blåser rätt ut...hur kommer man lättast åt att se det för jag kunde inte se det när jag tog bort på höger sida och kolla spjällena

Mvh Greven63
av greven63
Hej
ja jag har ec sådan man ställer värmen med en ratt
jo jag hör att det blåser upp mot rutan men det kommer ingen luft bara pytte lite när fläckten går på max men när jag ställer den på friskluftutagen och mot golvet så blåser det som attan

Mvh Greven63
av christer.d
kan vara en felkod om ac och rec blinkar växelvis i 20sec, då har du ett fel
det kan även vara spjällmotorn.
av greven63
Hej
Det blinkar ingett
och när jag har tagit bort sidostycket på vänstersida så ser jag reglaskerna som rör spjällena och dom rör sig när jag vrider på den knapp som jag väljer om det ska komma mot fötterna eller dom i mitt konsollen och sedan när jag väljer mot rutan så går spjällett och öppnar till framrutan men det verkar som slangen har hoppat av för det hörs att det blåser men det känns lite granna och så immar det på rutan nu när det är så rått ute är det någon som vet hur man änklast kommer åt att se om slangen har hoppat av är det att ta bort mittkonsollen i så fall hur gör man det eller är det någon som vet något annat bra sätt tacksam för svar inte roligt att köra med fläckten på i bott å knappt se något
Mvh greven63 Trevlig Helg på er alla :lol:
av christer.d
greven63 skrev:Hej
Det blinkar ingett
och när jag har tagit bort sidostycket på vänstersida så ser jag reglaskerna som rör spjällena och dom rör sig när jag vrider på den knapp som jag väljer om det ska komma mot fötterna eller dom i mitt konsollen och sedan när jag väljer mot rutan så går spjällett och öppnar till framrutan men det verkar som slangen har hoppat av för det hörs att det blåser men det känns lite granna och så immar det på rutan nu när det är så rått ute är det någon som vet hur man änklast kommer åt att se om slangen har hoppat av är det att ta bort mittkonsollen i så fall hur gör man det eller är det någon som vet något annat bra sätt tacksam för svar inte roligt att köra med fläckten på i bott å knappt se något
Mvh greven63 Trevlig Helg på er alla :lol:
visst kan du kolla om slangen lossnat men det tror jag inte så vida ingen haft loss den tidagare.
på min v40 blåser det inte heller värst mycket även på 5.
men kolla kupefilter som sitter på pasasagerar sidan under handsfaket.
sedan vet jag s/v40 inte har lika bra flås som en volvo v70 den har bättre värme.
lycka till.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]