- sön 23 nov 2008, 14:16
Upptäckte efter en stunds körning idag att det inte kom nån värme in i kupén, tempmätaren stod på normal(rakt upp). När jag stannade upptäckte jag att det kom ut ånga från huven, lyfter locket och kollar... Finns inget vatten i behållaren, hör inte ens att det skvalpar i systemet när jag klämmer på slangarna. Längst upp till vänster(bilens passagerarsida) på kylaren sitter ett hål där det bara strömmar ut ånga, i hålet sitter en gummiring som ser ut ungefär som en kabelgenomföring.
Frågan är, vad är det för hål? Ska det inte sitta en plugg eller liknade där? Varför har det börjat läcka? Har inte haft nån vattenläcka innan och avgaserna ser normala ut...
Kan bero på att jag haft dåligt med glykol i och det var kallt inatt så det är en plugg som flugit bort om det varit en ispropp i systemet...
/Har någon råkat ut för detta som har koll på läget tro, tacksam för svar!
Frågan är, vad är det för hål? Ska det inte sitta en plugg eller liknade där? Varför har det börjat läcka? Har inte haft nån vattenläcka innan och avgaserna ser normala ut...
Kan bero på att jag haft dåligt med glykol i och det var kallt inatt så det är en plugg som flugit bort om det varit en ispropp i systemet...
/Har någon råkat ut för detta som har koll på läget tro, tacksam för svar!
Jag är INTE dum!!!!
Jag har bara otur när jag tänker...
Jag har bara otur när jag tänker...
- By UnleashFusion