Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Funderar på vid kopplings bytet att ev byta låda till M90, Vad finns det för för/nackdelar?

har m47 nu som jag har svårt att få i 1och 2 i bland.

Så vilken är vettigast?
Tips...har du kollat oljan i v-lådan. Jag bytte nyss koppling på mitt vinterskott, en 745 -91. Hade problem med att få i ettans växel, man fick antingen ta i lite eller lägga i 2:an först å sen ettan så gick det bra. Vid kontroll av oljenivån när jag hade lådan bredvid bilen så var den bara halvfull med olja. Efter fyllning med fräsch olja så fungerar lådan mycket bättre. Känns nästan som ny faktiskt :-DD.
Min låda har läckt lite vid bakre packboxen då det syns att det är lite oljesöl runt v-lådans bakre ände.
Alltså bara ett tips ..kolla/byt oljan.
rocketman skrev:Tips...har du kollat oljan i v-lådan. Jag bytte nyss koppling på mitt vinterskott, en 745 -91. Hade problem med att få i ettans växel, man fick antingen ta i lite eller lägga i 2:an först å sen ettan så gick det bra. Vid kontroll av oljenivån när jag hade lådan bredvid bilen så var den bara halvfull med olja. Efter fyllning med fräsch olja så fungerar lådan mycket bättre. Känns nästan som ny faktiskt :-DD.
Min låda har läckt lite vid bakre packboxen då det syns att det är lite oljesöl runt v-lådans bakre ände.
Alltså bara ett tips ..kolla/byt oljan.
Tackar det ska jag göra min är precis samma fel på först 2 sedan 1:an eller ta i för kung och foster land

men jag ska kolla oljenivån när jag byter koppling
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]