Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jo nu är det så att jag hade tänkt att köpa mig ett sportavgassystem till min 945 Turbo -92..
Sådär spontant så känns det ju såklart aboslut lättast att bara köpa en klar halvsats från antingen BSR eller SIMONS.

Simons har en (med art 024-H5) för 3188:- som jag tycker verkar vettig.

Är det någon som har några erfarenheter av det här med simons/bsr halvsatser? Kommer bilen låta som typ trippla v12or eller kommer man få "lite" sportigare ljud bara eller märker jag ingen större skillnad?

Vore kul att höra vad ni varit med om med sånt här innan jag springer och köper en!

Kan tillägga att den här från simons är 2,5" och med två ljuddämpare..!

/Turbo+
940 Turbo skrev:tjenare jag har JT 3" från turbon och är helnöjd med det :) en halvsats med en dämpare blir nog bra då låter den nog lagom men annars har ju Jt halvsatser också.. du kan kolla på (jt-tuning.se)
Tja!

Har kollat in den där sidan. Jättebra grejjer ju!

Hittade två st halvsatser som verkar lämpliga, en med TVÅ ljuddämpare och en med EN..

Kommer det låta för mkt med en tror ni? Eller för lite med en?

Shit vad svårt det här är.. Vill inte att bilen ska låta som nån jävla corvette men vill inte att den ska låta orginal heller..

Turbo+
Fluffen skrev:Ferrita är ju helt klart de bästa avgassystemen du kan köpa men de är ju inte helt billiga.
Har 3"JT hela vägen på min 240 och är inte alls nöjd, kommer aldrig att bli något JT igen för min del.

Oj det lät inge vidare, vad är det som du inte är nöjd med med JT?

/Turbo+
945S skrev:http://www.biltema.se/carparts/carpart_ ... mId=132248
Inte "sport" dock, men rostfritt och billigt. Du kan ju borra några hål i det innan bakre dämparen, sätta spelkort i ekrarna eller någonting... ;-)
Jag har motsvarande modell utan turbo, funkar som det skall.

*asg* tack för alternativen, 945S.. Men det blir nog inge sånt där..

Är bara rädd för att man lixom blir besviken på det där simonssystemet.. Att det lixom ska låta för lite..

/Turbo+
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]